> Innovativitás, szokatlan, meghökkentő megoldások, kreativitás, környezetbarát látásmód - a legfontosabb elvárások, amelyeknek meg kellett felelniük azoknak a terveknek, amelyekkel a Heineken és a Design Terminál közös, formatervezői pályázatára lehetett nevezni. A májusban meghirdetett verseny legjobbjait egy szoros döntő után, augusztus 22-én hirdették ki. Az eseménynek a letisztultan elegáns, népszerű belvárosi Hellobaby Bar adott otthont, ahol ez alkalomból három kreatív, fantáziadús, sörös installáció ki lett állítva.
Alig pár hónapja adtunk róla hírt, hogy a 140 éves Heineken folyamatosan ünnepel. Akkor egy palackművészeti kiállítás Top 10 magyar pályázati darabja kapcsán a Kocsmablog egyik megmondóembere személyesen is érintett volt, s bár ezúttal az üres sörös üvegek, sörös dobozok, sörös rekeszek újraértelmezését kihagytuk, a végeredményre kíváncsiak voltunk!
Látványosan újrahasznosítva!
Nikola Sucur, a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. Group brand managere a nyertesek kihirdetésénél elmondta: „Jó volt látni, hogy a Heineken sörök csomagolásának innovatív újrahasznosítását milyen sokféleképpen képzelték el a tervezők, milyen izgalmas, kimagaslóan színvonalas látványelemek születtek, amelyekről túlzás nélkül elmondhatjuk, hogy világszerte bármelyik vendéglátóhely méltó díszei lehetnek.”
Kiss Miklós (www.kissmiklos.com) és Bonta Gáspár (www.gasparbonta.com) nyerte a Senior kategóriát. Az ő alkotásuk a „Green clouds” nevet kapta, középpontjában a Heineken jellegzetes, ikonikus palackja áll, izgalmasan újrahasznosítva műgyanta és fém rögzítő-szerkezet használatával. Az installáció elkészítéséhez az alkotók 825 db heinekenes üveget használtak.
A Student kategória „900” című nyertes alkotását Dávid Márk és Kovácsik Bence jegyzi. A fiúk az eredeti 900 helyett végül 650 db HEINEKEN-es üveg és dugó, plomba, huzal, és kampó használatával egy izgalmas, fényáteresztő, függesztett térplasztikát alkottak.
A két kategóriagyőztes alkotás mellett a Heineken csapatának is volt egy kedvence. Ez a „Fall into pieces” című pályamunka volt. A fiatal Scheitz András a világító Heineken sörösüvegekből egy olyan installációt készített, amely szokatlan, és éppen ettől maradandó vizuális képet jelenít meg, legyen szó akár egy klub bárpultjáról, vagy táncteréről.
Ács Zoltán, a Design Terminál kreatív igazgatója, a zsűri tagja a nyertesek méltatásánál kiemelte: „A vártnál is több kiváló terv született, és különösen erős volt a diákok mezőnye. Néhányan olyan tervekkel és prezentációkkal készültek, amelyeket komoly ügynökségek is megirigyelhetnének.”
A három különleges installáció a Hellobaby Bar-ban határozatlan ideig tekinthető meg, és ha már ott voltunk, undok sajtósokhoz illően - akiknek az ingyen kaja-pia sem elég -, a White Lounge Bar-hoz hasonlóan hamarosan megírjuk a felsőkategóriásnak szánt helyszínről az őszinte véleményünket.
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
.. Utolsó kommentek