.. Összetett kereső

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • UV pót: Megszűnt. (2023.12.11. 15:40) Nano drinkbár
  • Vlagyimir Iljics: Hol vannak a cicusok? (2022.08.19. 15:15) Macska
  • Alex Maties: Sofőrszolgálatra akkor van szükség, amikor a megrendelő autójával szeretne menni valahová, de már ... (2021.08.10. 01:31) Sofőrhívó app
  • kocsmablog: Megtörtént a vendéglátóhely-típusok felülvizsgálata, melyet a szektor régóta szorgalmazott. Olyan ... (2021.01.05. 17:44) A vendéglátóhelyek típusai
  • IPAfai Pap: Ez nagyon menő találat! (2020.12.25. 13:10) Pesti pinceszerek
  • élhetetlen: Függetlenül attól, hogy nem érdekel a sör, ez azért durva. Kötelezően árusítani valamit? Ez legfel... (2020.12.18. 21:04) Sörtörvény: mindig lesz kisüzemi sör csapon?
  • Utolsó 20
2011. 09. 2. - anyiii
Szujó Dániel

Adunk a kocsmáknak egy pofont!
10 állandó kérdés, 10 válasz.
Ismert arcok nyilatkoznak.

Név: Szujó Dániel
Születésnap: 1981. február 21.
Foglalkozás: zenei újságíró, riporter

Mottó: 8 sört kérek, de maximum 6-ot!

> A legendás videóiról elhíresült Kettőnégy metálmagazin egyik vezetője és riportere, akit színvonalas képernyős munkáinak köszönhetően a Borsodi Zenei Fesztiválok a Malátabár színpadon műsorvezetőként, zenei tehetségkutatókon a zsűriben is előszeretettel alkalmaz. Az adásaikban látható/hallható zenészek és zenekarok műsorban bemutatott egész éves teljesítményeit elismerő Gumizsiráf díj alapítója, és olyan szállóigévé vált megszólalások közvetett teremtője, mint a "Hús!", "Ivás-baszás", "Kettőezerhahét", "Agyríszegvagyokmár", "Kurva szarul fogod a kamerát", "Ájdontnódetetszik", "Csibike, nyomjál valamit a izébe!"

01. Mikor és hol rúgtál be először?
- Viszonylag későn, 17 évesen egy gimnáziumomhoz közeli szörnyű helyen, nem emlékszem a nevére. Addig elég otthonülős típus voltam, de ugyanakkor nagyon érdekelt a dolog, mivel osztálytársaim addigra már igencsak túl voltak első ilyen jellegű élményeiken és nagyon érdekeseket meséltek. Úgynevezett matrózkoktélt ittam velük, ami egy deci keserves vörösbor, egy deci kóla és egy deci katyvasz 3 féle röviditalból (rum biztos hogy volt benne) összeöntve. Borzasztó volt, főleg hogy gyorsan kellett meginni. Aztán elég jó hangulatunk kerekedett, jól éreztük magunkat az utcán. Vettem egy fagyit is, amit akkor csaptam a falhoz, amikor szembe jött a szomszédunk, annyira megörültem neki, bár ő ezt nem nagyon értette.

02. Milyen gyakran jártál illetve jársz kocsmába?
- Kifejezetten kocsmába, ahol csak beszélgetni és inni lehet, nem túl sűrűn. A helyek ahová járok, azt hiszem, hogy inkább szórakozóhely néven futnak, tehát van valamiféle étel, kocsmasportok és zene, tánc, esetleg koncert is. Valamint itt bukkannak fel barátaim is, akik miatt főleg látogatom ezeket a helyeket. Heti négyszer minimum.

03. Mi a fő szempont, mikor szórakozóhelyet választasz egy barátaiddal való találkozáshoz?
- Ez az alkalomtól függ leginkább, de a barátságos környezet és kiszolgálás elég fontos, de a helyszínnél sokkal fontosabb, hogy kikkel találkozom.

04. Melyik a kedvenc kocsmád / szórakozóhelyed és miért?
- Kocsma: Calgary drink bár. A Margit hídtól nem messze található Budán. Az egész akkora és úgy van berendezve, mintha nagymamám nappalijában lennénk. Egy nagyon kedves hölgy viszi a helyet, amiről nagyon szívesen és sokat beszél + van zongorista is, valamint a hölgy 2-3 állandó udvarlója, akik a kocsmai feladatok ellátásával próbálnak bevágódni nála. Nagyon sok kedvenc szórakozóhelyem van: Instant, A38, Dürer kert. Az elsőben a folyamatosan legalább 15-20 barát/ismerős/haverpultos jelenléte meghatározó, utóbbi kettőbe pedig a koncertek szoktak elcsábítani. A vidéki helyek közül a szegedi Jate klubot favorizálom, itt egyetemistaként elég sokszor felvonultattam magam.

05. Milyen alkoholos italokat fogyasztasz?
- Nagyon sokáig csak a sör játszott, de mostanában néha a nagyon finom pálinkákban és silver tequilákban is érdekelt vagyok. Ritkán cider. Próbálok megkóstolni mindenféle sört, amihez csak hozzá lehet férni itthon. Mára egészen komoly kínálattal rendelkezik egy-két delikát bolt vagy belga sörbolt. De természetesen barátaim is tudják, hogy milyen külföldi nyaralásból hozott ajándéknak örülök a legjobban.

06. Milyen tapasztalataid vannak más országok kocsmáiról?
- A legjobb tapasztalatokat belga, angol és cseh kocsmákban szereztem. Amikor először ittam ezeken a helyeken csapolt sört, igen meglepődtem, hogy az lehet finom is. Azóta felvilágosítottak, hogy itthon Szűcs Szabolcs barátom szavaival élve azért áll már a rendelés pillanatában három balta az ember fejébe, mert nem mossák a sörcsap vezetékeit. Pedig nem lenne egy nagy feladat, gondolom a lustaság győz. Angliában szerencsére mindig nagyon jófej embereket fogtam ki, amikor munka ügyben tartózkodtam kint és néha egyedül ültem le vacsorázni mindig odaült valaki beszélgetni, hogy mit képzelek, hogy egyedül sörözöm és eszem. Svédországban a nagyon menő ciderek és a nemek közötti fordított udvarlási viszonyok tetszettek. Csehországban pedig a Svejkesedés jött be.

07. Hogy reagálsz, ha felismernek egy nyilvános helyen?
- Köszönök.

08. Tudod-e, hol a határ?
- Évente körülbelül kétszer van baj, de általában tudom, hogy mikor kell hazafáradni vagy áttérni az ásványvízre.

09. Volt-e bármi, amit megbántál, és az alkoholra fogtad?
- Nem kellett az alkoholra fogni, egyértelmű volt, hogy az a baj. Egyszer a Road zenekar énekesét Mátét, akit akkoriban még nem ismertem olyan jól, egy vele zajló komoly interjú közben körülbelül 20 liter szalmával terítettem be, azt hiszem a Veréb fesztiválon. De olyan is volt, hogy egy tehetségkutatón zajló zsűrizés közben az utolsó zenekarra már nem maradt energiám. A Subscribe zenekar előtt pedig úgy mutatkoztam be, hogy megkértem őket, hogy Szarvasról vigyenek haza Pestre, cserébe a buszban az első ülésről a hátsó felé mászás közben letörtem a dvd képernyőjét. Néha, ha rossz hangulatomban talál a dolog, akkor tudok nagyon paraszt is lenni, de azért általában inkább csak közlékeny vagyok, esetleg hangoskodom. A legrosszabb azonban az alkoholizálás közben megismert emberek nevére később nem emlékezés. Ez nagyon kellemetlen, főleg azért, mert általában nem látszik rajtam, hogy részeg vagyok, persze belül tudom én azt, csak éppen akivel beszélgetek, azt hiheti, hogy maximum egy söröm volt addig.

10. Mi a trükköd másnaposság ellen?
- Nem szabad sokáig fetrengeni. Muszáj egyből valami aktivitást produkálni, attól úgyis elmúlik, legalább nem olyan lesz, mint máskor. Persze lehet újra belelendülni a mulatásba, és bár az a nap tud nagyon vicces lenni, de egy még csúnyább remegős harmadnapot fog produkálni, ezzel nem árt tisztában lenni. A sültkolbászozás sok szénsavas vízzel is szokott még működni, kivéve, hogy egész nap borzasztó szagot árasztok.

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr363194673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása