Szövetség a zöldebb vendéglátásért
Minden rendezvény és vendéglátóegység lehetne műanyagmentes Magyarországon, ha kellő információval rendelkezne a témában, ezért szövetséget alapított a Street Food Egyesület, a Zöld Övezet Társulás és Doremi.Today. A No Plastic Fantastic első lépése egy teljeskörű tanulmány kidolgozása volt, amelyből minden érintett megtudhatja, mit kell tennie a hulladékmentes vendéglátás érdekében.
A szervezet első referencia-rendezvénye a május eleji Food Truck Show volt, ahol a keletkezett hulladék 45 százaléka lebomló anyagokból állt. Az eseményen minden tálalási eszköz környezetbarát: az étkészlet fából, a tálcák papírból, a poharak PLA-ból, vagyis kukoricakeményítőből készültek.
Vad-Horváth Zoltán, a Street Food Egyesület elnöke úgy nyilatkozott:
A rendezvények szemeteit elégetik, amelyet a gyerekeink belélegeznek. Több éves munkánk gyümölcse, hogy a Food Truck Show-ra érkező vendégek és vendéglátósok megtanulták: nem hagyunk szemetet magunk után, szelektív hulladékgyűjtőt használunk, és a poharakat újratöltjük, nem dobjuk el. Azért drága a kukoricából készült PLA pohár, mert nem gyártják Magyarországon, hiszen még kevesen használják.
A szövetség amellett, hogy segítséget nyújt minden rendezvénynek, aki zöldülni szeretne, a környező európai országok jogszabályait is megvizsgálta. A No Plastic Fantastic végső célja ugyanis, hogy a környezetbarát vendéglátásért a kormány is lépéseket tegyen, és egy egységes jogszabályozással műanyagmentessé tegyék a magyarországi vendéglátást.
Lebomló söröspohárral indítja a májust a Heineken
Világszinten a sörivók 34 százaléka állítja, hogy termékválasztását környezetvédelmi szempontok is befolyásolják. A HEINEKEN Hungária a nagyvállalatok között elsőként indít kampányt Magyarországon azért, hogy egyre több fogyasztót győzzön meg arról, hogy nem csak azt érdemes nézni, hogy mit iszunk, hanem azt is, hogy miből. Májusban a HEINEKEN Hungária sörei esetében például a teljes egészében lebomló, komposztálható söröspoharakból. A kampány azzal a nem titkolt céllal jött létre, hogy a fogyasztókon keresztül a szórakozóhelyeknek is kedvet csináljon a fenntartható működéshez és az új környezetbarát poharakhoz. A HEINEKEN 18 országban készült felmérése szerint a fogyasztók átlagosan 66 százaléka hajlandó többet fizetni fenntartható technológiával készült termékekért. A május 3-án meghirdetett „műanyagpohár mentes május” mozgalomhoz indulásként négy fővárosi szórakozóhely: a Grund, a Kobuci Kert, a Rácskert és a Zöld Küllő csatlakozott. Itt májusban a sört már egyedi designos, „Lebomlok érted” szlogennel ellátott egyszer használatos PLA poharakban szolgálják fel. A sörszezon így nemcsak kitűnő sörökkel, de innovatív fogyasztási megoldásokkal indul a HEINEKEN Hungáriánál.
A cégcsoporttól nem áll távol a tudatos, fenntartható működés. A ’Csapoljunk jobb világot!’ fenntarthatósági program már több, mint 10 éve stratégiai eleme a vállalat célkitűzéseinek. Idén januárban új, 2030-ig szóló vállalást jelentettek be, Dobd a C-t! elnevezéssel, amelynek keretében folyamatosan innovatív megoldásokat keresnek annak érdekében, hogy a vállalat tovább csökkentse ökológiai lábnyomát. A sörgyártó karbonlábnyomának legnagyobb szeletét, 39 százalékát a csomagolóanyag teszi ki, a májusi mozgalom ezért éppen a legkritikusabb ponton hozhat előrelépést. Ráadásul a PLA poharaknak az előállítása is jóval környezetbarátabb, mint a klasszikus műanyagpoharaké: a teljes gyártási ciklus során 80-90 százalékkal kevesebb széndioxid jut a levegőbe. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő körülmények között mindössze 3 hónap alatt teljesen lebomlanak, míg ehhez a sztenderd műanyagpoharaknak 500 évre van szükségük.
Vagy ahogy José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója fogalmazott:
Sörgyártóként kötelességünk az erőforrások tudatos, fenntartható felhasználása, így célunk az, hogy működésünk egyre több területére terjesszük ki a körforgásos gazdaság alapelveit. A „műanyagpohár mentes május” egy olyan kezdeményezés, mellyel formálni szeretnénk a fogyasztók és a vendéglátósok látásmódját, valamint rendhagyó módon indítjuk útjára az idei sörszezont. A vállalat ezért üdvözöl minden olyan további kezdeményezést, amelynek célja a műanyagok felhasználásának csökkentése, és a szemléletformálás. A HEINEKEN Hungária azt kéri a fogyasztóktól és az érdekelt piaci szereplőktől, hogy fogjanak össze a műanyag mentesítésben.
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kocsmablog · http://kocsma.blog.hu 2018.06.13. 22:47:52
A PLA-ról szóló kisfilmből ennél több is kiderül:
www.facebook.com/heinekenhungaria/videos/1178913828916316/
.. Utolsó kommentek