> A VinCE Magazin és annak elődje, a Decanter magazin több mint 10 éve vezető szerepet tölt be a hazai boréletben. Független bortesztjeik alapján havonta díjazzák a borászok teljesítményét, és most elérkezettnek látták az időt, hogy elismert szakemberek bevonásával évente egyszer a borokon túl más, a borvilághoz szorosan köthető területeken, mint a gasztronómia, kereskedelem, borturizmus, bormarketing – díjazzák a példaértékű teljesítményeket. A díjátadóra a 6. VinCE Budapest Wine Show-n került sor.
Nevezés
Első körben a gasztronómia és a borszakma prominens alakjait kérték fel, hogy 10 kategóriában küldjék el jelöltjeiket. A jelöléseket összegezték, és szavazásra bocsátották a VinCE szakmai partnerei körében. A szavazás eredményét a VinCE Budapest Wine Show keretein belül megrendezett március 6-i díjátadó gálán ismertették.
kép forrása: VinCE magazin facebook
Kategóriák és győztesek
A legjobb borlap 2015 - Borkonyha
Nem feltétlenül a szortiment számossága a döntő, vagyis nem az a legjobb borlap, amelyik a legvastagabb, lehet egy szűkebb kínálatú borlap is különleges koncepciójában vagy régiója segítésében. Az értékelésénél az is fontos szempont, hogy a sommelier vagy felszolgáló mennyire ismeri a borlapot, mennyire tud belőle ajánlani. A díjra esélyes volt még: az Onyx és a Kistücsök.
A legjobb borhotel 2015 - Andrássy Rezidencia Wine & Spa
Egy borhotel remek terep arra, hogy az adott borvidék borait a legélvezetesebb környezetben mutassa be. A borhotelek értékelésénél figyelembe vettéák még a designelemek egységét, a spa kezelések kínálatát, az egyéb szolgáltatások ötletességét. A díjra esélyes volt még: a Crocus Gere Bor Hotel & Resort és a Bock Ermitage Hotel.
A legjobb borvacsora 2015 - Kistücsök
Szinte nincs olyan étterem, amely ne próbálkozott volna borvacsorával. De elég meghívni egy borászt, aki a fogások között mesél a borok születéséről? Azt az éttermet keresték, amely időről időre képes olyan borvacsorát szervezni, amely egyedi koncepcióval rendelkezik, a vendégek számára élvezetes és természetesen szakmai szempontból is rendben van. Fontos szempont még, hogy a borász számára is gyümölcsöző legyen a közös project. A díjra esélyes volt még: a Biarritz étterem és a Gusteau Kulináris Élményműhely.
A legjobb borkereskedés 2015 - Bortársaság
Melyik az a borkereskedés, amely jól átgondolt kínálatával, szakmai hozzáállásával, a borászokkal való kapcsolattartásban és üzleti viselkedésben a legkiemelkedőbb? Szempont még a borkereskedés által az egyes borászatokba „fektetett” marketing mennyisége, minősége. A díjra esélyes volt még: a Veritas és a Radovin.
A legjobb borbeszerző 2015 - Harcz Ádám, Lidl
Itt a nagy áruházláncok beszerzői közül keresték azt, aki munkájával nemcsak az áruházlánc érdekeit, hanem a hazai borászatok boldogulását és életben maradását is segíti. A díjra esélyes volt még: Rutka Zoltán, METRO és Vincze Árpád, CBA.
A legjobb borbár 2015 - Drop Shop
Virágzanak a borbárok, sorra nyílnak az újak, ami nagy öröm a borszakma és a borkedvelő közönség számára. De melyik az a borbár, amelyik hosszú távra tervez, koncepciója egyedi és izgalmas, kínálata dicséretre méltó, személyzete lelkes és rátermett, és a borászok számára is kiemelkedően értékes? A díjra esélyes volt még: a DiVino Bazilika és a Doblo.
A legjobb borász weboldal 2015 - Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet
A magazinkészítők gyakran felhasználói is a borászatok weboldalainak, és rendszeresen tapasztalnak alapvető hiányosságokat, amelyek kevés ráfordítással pótolhatóak volnának. A legjobb borász weboldalnál nem a design különlegességét díjazzák, hanem az eredetiséget, az alapvető funkcionalitás meglétét, illetve azt, hogy a borász személyisége mennyire jön át az online felületen. A díjra esélyes volt még: a St. Andrea Szőlőbirtok és a Gál Tibor Pincészet.
A legjobb pincelátogatás 2015 - Szepsy Pince
A legközvetlenebb kapcsolat borász és vásárló között az, mikor a vásárlót otthonában, a pincében fogadja a borász. A legjobb pincelátogatás címén nem azt keresték, aki a leghosszabb kóstolót tartja vagy a legtöbb borkorcsolyát kínálja. A legfontosabb szempont itt az, hogy a látogatót mekkora vendégszeretettel fogadják, a pincetúrát, dűlőtúrát vagy a kóstolót mennyire lelkesen tartja a borász vagy képviselője (és nem futószalagon kóstoltat), illetve milyen kreatív szolgáltatásokat kínál a klasszikus kóstoló mellett. A díjra esélyes volt még: a Szent Donát Birtok és a Dobogó Pincészet.
A legjobb bormarketing kampány 2015 - Kreinbacher Birtok
A bort nem elég elkészíteni, el is kell adni. A mai borászgeneráció többsége még nem tanult marketinget, és ezért sokszor nehéz elfogadnia, hogy a kiváló bor önmagában nem elég, amikor számtalan hasonlóan jó termék verseng a vásárlók kegyeiért. A díjra esélyes volt még: a Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet és a Nemzeti Borkiválóság Program.
A legaktívabb társulás 2015 - Balatoni Kör
Ez a díj annak a társulatnak szól, amelynek tagjai idejüket nem kímélve a köz érdekében végeznek látható és hatékony munkát. Ez lehet régiós társulás, de az országot átfogó egyesülés is. A díjra esélyes volt még: a Csopaki Kódex és a Pannon Bormíves Céh.
kép forrása: VinCE magazin
A felsorolt 10 díjon kívül a korábbi évekhez hasonlóan a VinCE a bortesztjei alapján a legeredményesebb borászatot és borkereskedést is díjazta:
A legeredményesebben szereplő borászat - Gizella Pince
A legeredményesebb borkereskedés - Bortársaság
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
.. Utolsó kommentek