Helyszín: Loft Astoria,
Időpont: 2018. december 6.
Négy év után, augusztus elején távozott posztjáról dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója. Munkájával hozzájárult a sör kategória növekedéséhez, a gasztronómiailag is fejlődő új magyar sörkultúra kialakulásához, és nem mellesleg azon dolgozott, hogy a különböző méretű hazai sörgyártók és sörfőzők egy közös cél mentén összefogjanak. Utoljára a Kraft Sör Egyesülettel közösen indították útjára a hazai csapolt söröket népszerűsítő „Csapramagyar” programot, és tűzték ki zászlajukra a csapolt sör ÁFA-jának csökkentését.
Utódja 2018. októberétől Dr. Kántor Sándor. Számos iparágban megfordult, különféle nemzetközi nagyvállalatoknál szerezte több évtizedes kommunikációs és érdekképviseleti tapasztalatát, és a feladata lényegében most is hasonló: a hazai sörgyártás versenyképességének javítása, valamint a kulturált sörfogyasztás népszerűsítése.
Bemutatkozó beszédében Dr. Kántor Sándor kifejtette, hogy az előrejelzések alapján a hazai sörpiac a tavalyihoz hasonlóan alakul. 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott, idén ez néhány százalékkal efölött alakulhat, melynek túlnyomó többsége továbbra is magyar sörgyárakban és sörfőzdékben készül, maximálisan igénybe véve a meglévő gyártókapacitásokat. Az újdonsült igazgató még hozzátette:
Az idei évet a csapolt sör évének tekintjük, ami nem csupán a legfrissebb sörélmény, hanem benne van az együttlét öröme, a közösen elfogyasztott ételek és italok elkészítése során beletett szakértelem, gondoskodás és nem utolsó sorban a szeretet. Csakúgy, mint az adventi készülődésben, majd az ünnepi és báli szezonban.
A csapolt sörök előreláthatóan a teljes belföldi piac 10 százalékát teszik ki, hasonlóan a 2017-es évhez. Remélhetőleg sikerült megállítani a szegmens csökkenését.
A sörfogyasztás a tradicionális magyar gasztronómia részévé vált, a kettő együtt fejlődik, a szemünk előtt. Ebben a folyamatban a Sörszövetség célja, hogy növekedjen az iparágban az innováció, folyamatos legyen a fejlesztés és erősödjön az ágazathoz kapcsolódó magyar beszállítói háttér. Nem csak idén, hanem 2019-ben is azon dolgozunk majd, hogy tovább népszerűsítsük a minőségi sörözést és a finom magyar söröket.
Külön szakmai örömként értékelte, hogy idén immár másodszor ünnepeltek együtt a nagy gyártók és az újhullámos kisüzemi sörfőzdék képviselői.
Így a Sörszövetség adventi sörestjén Dr. Kántor Sándor mellett Ali Rawech Szami, a Kraft Sör Egyesület alapítója is rávilágított, hogy a fogyasztói igények egyre szélesednek, erre válaszul termék- és technológiafejlesztéssel illetve kapacitásbővítéssel terveznek a kisüzemi főzdék:
A sörkedvelők egyre inkább szívesen próbálnak ki új, addig számukra ismeretlen sörfajtákat. Talán ennek is köszönhető, hogy a főzdéink által főzött sörök eladása megkétszereződött az idei évben. Szerencsére ma már a hagyományos láger mellett egyre inkább az alkalom, a gasztronómiai élmény is meghatározza, hogy ki milyen sört tölt a poharába.
Az exkluzív sörvacsorán Péter Anna és Vásárhelyi István sörgasztronómus szakmai csemegéit kóstolhatták meg a vendégek.
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
.. Utolsó kommentek