A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2017-ben 2%-kal több, összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a hazai piacon a négy vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. Ez százezer hektoliter növekedés 2016-hoz képest, amely 20 millió korsónak felel meg. A hazai sörgyárak teljes, az importot is magában foglaló értékesítése meghaladta a 6,7 millió hektolitert. A piacon folytatódott az átrendeződés a szegmensek között. A prémium sörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg jelentősen, 10%-kal növekedett a középkategóriás sörök eladása. 2016 után tovább szűkült a gazdaságos, saját márkás sörök piaca. A csökkenés mértéke tavaly 5% volt.
Dr. Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója erről úgy nyilatkozott:
Többéves trend a sörfogyasztás elmozdulása a minőség felé. Tavaly különösen a piac középső kategóriája erősödött meg, elsősorban az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására. Felpörgött a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán.
fotó: Sör mi több
Újra növekedésnek indult az ízesített sörök értékesítése. A 302 ezer hektoliteres forgalom 19%-os bővülésnek felel meg. Ennél is nagyobbat ugrott az alkoholmentes szegmens, amely 90 ezerről 114 ezer hektoliterre, 25%-ot nőtt 2017 során.
A minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, amely most már vitathatatlanul itthon is meghatározza a piacot. A nagyipari prémium és a kézműves sörök együttesen hatnak a hazai sörkultúra erősödése irányába.
fotó: Sör mi több
A Sörszövetség nemcsak beszámol a sörpiaci trendekről, hanem azokat aktívan formálja is. Folytatódik a szervezet ’Sör mi több’ nevű kezdeményezése, amely a sörnek a modern magyar gasztronómiában betöltött szerepére, a hazai sörkultúra fejlesztésére koncentrál. Idén elsősorban a sörminőség és a csapolt sörök kerülnek középpontba. Utóbbi kategória a teljes hazai piac csaknem 10%-át képviseli, azonban tavaly 1%-kal csökkent. Az itt értékesített sör túlnyomó többsége itthon gyártott, így a csökkenő trend megfordítása minden hazai sörgyártó közös érdeke. Tavaly éppen ezért a kisüzemi és nagyüzemi sörgyártók együtt fordultak a kormányzathoz, hogy a vendéglátásban alkalmazott ÁFA szintjének csökkentésével segítsék a csapolt sör forgalmazását.
fotó: Sör mi több
A söripar ÁFA befizetései 21%-kal nőttek tavaly és meghaladták a 26,8 milliárd forintot. A hazai sörgyártók 2017-ben is növekvő mértékben vették ki a részüket a közteherviselésből. Az iparág összes adó és járulékbefizetései meghaladták a 77 milliárd forintot. A befizetéseken túl az ipar szereplői több százmillió forintot költenek olyan önkéntes fenntarthatósági programokra, amelyek a többutas üveg és alumínium doboz csomagolások visszagyűjtésére és újrahasznosítására irányulnak.
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
.. Utolsó kommentek