Helyszín: Kert bisztró,
Időpont: 2017. november 22.
Akad az úgy, hogy egy időben két alkohollal - hogynemár sörrel - kapcsolatos esemény is van Budapesten, főleg ha a Borsodi rászervez a Monyóra. Utóbbi, 2015 legjobb kisüzemi sörfőzdéje logót újít, úgyhogy két csapatra oszlott a brigád, amiből mi pont leszarjuk, hogy a bőcsiek mit nitróznak, és inkább belevetjük magunkat a nagybetűs MŰVÉSZETBE. Merthogy ami az eddig sem szarral gurító Monyo címkékkel történt, azt tulajdonképpen hívhatjuk annak, bár nem kell Andy Warhol-szerű újításra gondolni. De kezdjük az elejéről...
Akárhonnan nézzük, a Monyo Magyarország egyik legmenőbb kisüzemi sörfőzdéje, amelynek a Főzdeparkban van egy kiváló és modern sörfőzőegysége, a budapesti belváros közepén pedig egy kocsmája. Az új arculatot bejelentő sajtótájékoztató pedig valahol tök máshol, az A kert nevű helyen volt. Merthogy "ahol éppen most vagyunk az menő, a Monyo pedig lepattant" - a sörfőzde tulajdonosa, Pein Ádám fogalmazza meg a helyszínválasztást. Pedig a legjobb magyar főzdéknek sok jó tulajdonsága van, csak az nem, hogy saját italmérő egységük legyen bármilyen menő helyen. Igazából egy ez olyan vakvágány, amelyet egy kicsit továbbvezetünk a semmibe: a Monyót a jövőben tervezik felújítani. Először kap egy kis ráncfelvarrást, aztán ha lesz idő és pénz, kibővítik. Pénz, stájsz, della.
Amiért ezekkel a pár évtizeddel ezelőtti szakszavakkal zsibbasztjuk a kedves olvasót az azért van, mert a pénznek nagy szerepe van az egész történetben. Míg a megfelelő grafikai stúdió kiválasztását inspiráló minitendernél a pályázóknak elég volt pár karton sört bedobni "vázlatdíjként", a győztes, az új designt jegyző Graphasel stúdió az új címkéket és grafikákat barterben már nyilván nem vállalta, bármekkora "szerelem" is volt részükről ez a munka. Ezt már Borbély Zita, a leglelkesebb grafikus mondta, aki néhány Dead Rabbit után igazán szépen adta elő az új koncepciót a nagyközönségnek, hogy ez itt kihívás és lehetőség, és ez egy szerencsés egymásra borulás.
De hogy miért is kell új arculat egy bejáratott sörfőzdének? "Nem biztos, hogy ezzel több új vásárlót szerzünk, de egységessé akartuk tenni a Monyo-termékeket" - vezetett be a titkok kamrájába Prischetzky Botond, a Monyo brand managere. Zita, a Graphasel grafikusa azért megerősítette, hogy tényleg van értelme ennek az újításnak: "Egy 10-15 évvel ezelőtt divatos dizájnt cseréltünk egységesen 2017-esre. Ez nem azt jelenti, hogy rossz volt a régi, csak hogy már ráfért egy kis ráncfelvarrás".
Németh Antal főzőmester és tulajdonos még annyit említett meg, hogy a főzde és a termékek nevén kívül semmi nem maradt a régi, ezért ezt is elhisszük, és sűrűbben kortyolunk a Dead Rabbitbe, amelyet akár Kaliforniában is csapolhatnának, annyira vesztkószt a sztájl. De amúgy tényleg, minden sört új címkével tölthetünk ki az üvegéből, nem mintha ez az ízére bármilyen rossz hatással lenne. De az előző címkével sem volt gond, csak ugye az egységesség és az újítás szelleme, ezért mi is képesek vagyunk feláldozni magunkat.
Ezek az új címkék egy igazán kellemes sörözés elemei is lehetnek, igazán jót lehet okoskodni azon, mit is üzen a költő. A fenét keres a dino fején a korona? Vagy az nem is egy őslény? De most akkor mit zabál a mókus, a rozmár meg miért van annyira szétcsúszva? A Happy Tree Friends-rajongóknak viszont őszintén tudom ajánlani a Dead Rabbitet.
Azt pedig már féltve említjük meg, hogy a kupakfetisiszták is üríthetik a befőttesüveget: a Monyo palackok tetején is már márkázott kupakokat üthetünk le egy random kerítés segítségével.
A teljes arculat képei és kialakításának koncepciója megtalálható a Graphasel Design Studio honlapján.
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.11.23. 00:53:05
Egy jól működő arculat segíti a vásárlót a termék kiválasztásban, adott esetben szórakoztat, és még arra is képes lehet, hogy márkahűséget alakítson ki. A MONYO Brewing olyan modern arculatra vágyott, aminek minden újabb termék része lehet, nem törve meg a vizuális és hangulatbeli egységességet. Egy olyan világra, melynek fontos része minden elem a logótól a grafikákon át a szövegekig és fotókig.
A Graphasel Design Studio a logó megújítása mellett megalkotott egy posztapokaliptikus világot, rengeteg popkulturális utalással, amiben minden sör saját történetet kap a maga sötét kis univerzumában. Ezt támogatják a címkeszövegek, melyek tájékoztatnak a sörökről és hangulatukban rímelnek a grafikákra, kerülve a közhelyessé silányult kézműves sör és kapcsolódó kifejezéseket.
A MONYO univerzum leginkább szórakoztató elemei azok a nüansznyi apróságok, amik a címkéken bújnak meg, olyan ismert szereplők mellett, mint Indiana Jones. A teljesen egyedileg tervezett apró lények, a finom vizuális és szóviccek, utalások, külön élményt nyújtanak a sör elfogyasztása mellett, bátorítva a minőségi és nem mennyiségi alkoholfogyasztást. A célcsoport leginkább a húszas, harmincas generáció, akik nyitottak az új, kísérletező, akár extrémebb ízvilágra, melyet a grafikai megoldások is jól képviselnek.
.. Utolsó kommentek