.. Összetett kereső

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • UV pót: Megszűnt. (2023.12.11. 15:40) Nano drinkbár
  • Vlagyimir Iljics: Hol vannak a cicusok? (2022.08.19. 15:15) Macska
  • Alex Maties: Sofőrszolgálatra akkor van szükség, amikor a megrendelő autójával szeretne menni valahová, de már ... (2021.08.10. 01:31) Sofőrhívó app
  • kocsmablog: Megtörtént a vendéglátóhely-típusok felülvizsgálata, melyet a szektor régóta szorgalmazott. Olyan ... (2021.01.05. 17:44) A vendéglátóhelyek típusai
  • IPAfai Pap: Ez nagyon menő találat! (2020.12.25. 13:10) Pesti pinceszerek
  • élhetetlen: Függetlenül attól, hogy nem érdekel a sör, ez azért durva. Kötelezően árusítani valamit? Ez legfel... (2020.12.18. 21:04) Sörtörvény: mindig lesz kisüzemi sör csapon?
  • Utolsó 20
2017. 08. 4. - apuska
BarCraft 2

Cím: 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 59.
Látogatás: 2017. május 23. 16:30-17:00.
Google Maps

Sokan basztak már be orktakonnyal átitatott sárkány geciktől.

Telefon: +36 1 406 2201
Facebook: fb.com/barcraft2
Web: http://barcraft.hu/fire

Vélemény

apuska:

Legénybúcsúra menet egysörös állomásként iktattuk a Barcraft 2-t szoros programunkba. Ugyanakkor jártam ezt megelőzően a helyen, mikor egy alkalmanként kockulós társaság megkért, hogy itt foglaljak asztalt, ők meg fél órával később jönnek utánam. Péntek délután. Esélyem sem volt. De szakmai kíváncsiságom okán már akkor is körbenéztem.

Tapasztalatból mondom, ha nem figyelsz a Bajcsyn, simán elmész mellette. Egy kapualj osztozik két reklámfelületen, és van az a nézet, ahonnan az Infinity Hair Salon és Well-s Beauty a hangsúlyosabb, és akkor a "Mosoni gyár, Alapittatott 1856" emléktábláról még nem is beszéltem.

Ha a bejáratot megtaláltad, a további irányt eltéveszteni nem lehet. Irány lefelé a pince! A lépcsőház színes fantasy grafikában úszik, a hozzáértők nyilván felismerik a torzszülött szereplőket, hogy aztán egy apokaliptikus panorámakép vessen véget a fokoknak és a gravitáció adta lendületnek, hogy rákanyarodhass Magyarország legnépszerűbb eSport bárjának második felvonására, ahol folyamatos a játék, de vannak napok, mikor az idegekkel.

2016. februárjában nyitott, újrahasznosítva az Egyesült Magyar Ifjúság (EMI) egykori klubhelyiségét. Ha a fogadótérben rácsodálkozol a fából faragott vaskos székekre, padokra és asztalokra, hogy ez mennyire műfajidegen, akkor gondolj rá úgy, mint súlyos örökség a letűnt hagyományőrzőktől a valóság elől a fantázia és a virtuális kalandok birodalmába menekülők felé. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint egy a kezdetekre való visszaemlékezés: "Egy maroknyi csapat jól felfegyverkezve egy rúnákkal teli ajtó előtt állt. Lélekben felkészültek mindenre, ami az ajtó mögött várhatta őket. Orkok, trollok, goblinok, gremlinek és mindenféle evilágon túli lény, akinek otthont adott a zömök rúnakapu túloldala."

Az 1-es számú pult pont azon az elcseszett helyen áll most is, ahogy annak előtte. Ha épp nem nyitásra jöttél, a vagyonkáját itt elkölteni szándékozó nép gyakran az ajtóig sorakozik, mert itt sok a feladata a rabszolgának, lassan halad: csapol, kotyvaszt, tájékoztat, és munkáját a 30 oldalas italok és étkek nagy könyve sem segíti! Az ismeretlen szerző mentségére szolgáljon, sok benne a rajz és a meseszerű körítés.

Ott kezdik, hogy magyarázzák a Barcraft bizonyítványt. Miszerint a Ferenc körúti egység azzal a szándékkal nyitott meg 2015-ben, hogy a magyar geek és gamer közösség számára offline találkozási pontot adjon. Mi meg ebbe pofátlankodtunk bele szomjas vándorként? Bár a Düne 2-t, a Warcraft 1-et, és az Age of Empirest én is toltam ímmel-ámmal a maga idejében, ideje korán lejöttem a szerről, mikor blogolásra adtam a fejem.

Visszatérve a nagy könyvhöz, található benne egy térkép és alatta egy bölcselet: "Ki itt belép, hagyjon fel a hamis reménnyel, hogy józanon távozhat." Szép. A kulturált alkoholfogyasztás smafu? De nézzük inkább az alaprajzot, rajta a különböző helyiségek elnevezéseit. Így a taverna, a már emlegetett, az 1-es számú pult felett Halálcsillag, a sör meg mintha két gyertya közt egy fahordóból jönne, aztán ott a konzolok kamrája, amiben konzolt nem láttam egyet se, bár épp egy privát bulinak adott otthont, szóval simán lehet, hogy épp a kutyának sem kellett, aztán ott a társas terem, ami magában rejti a 2-es számú pultot, ahol szűkített a kínálat: egyféle sör, megannyi kávé, shake és frappé variáció, üdítő, tömények, gumicukor(!), és néhány komolyabb Star Wars figura, meg a felbecsülhetetlen mennyiségű táblás- és kártyajáték, majd legvégül a hősök csarnoka, aminek a végébe orbitális asztali PC-k vannak beállítva, hálózatba kötve, és hozzá olyan áramvonalas forgószékek, hogy azt bármely irodai alkalmazott megirigyelné. És persze ott van még a wailing caverns, mi hétköznapi nevén simán csak budi, de képregényekkel tapétázták ki, ezért valóban el lehet veszni benne.

Ja, és még csak az ötödik oldalnál tartunk! De itt már valóban elkezdődik a felettébb kreatív italok részletezése, és ami durva, hogy simán el tudom képzelni, hogy végigkóstolja valaki mindet, mert az áruk és marketing alapvetően rendben. Csoda, hogy ennyit kell a sorban várni? Ezek elkészítéséhez külön ember kéne! Ragnaros, Dr. Mundo, Queen of Pain, Twisted Fate, Miss Fortune, Charizard's Fire Spin, Sub Zero, Nautilus, Stimpack, Saurons Eye, Aragog, Rum Weasley & Gin Weasley, Cedric Daiquiri, Avada Tequila, Vodkamort... és az alsó hangon 4-5 összetevőből álló löketeknek itt még mindig nincs vége, eztán jönnek még újabb blokkok, a Bájitalok, Egy korty Westeros, a Vihar hősei, A liga legjava, a Superhero Selection, Egy messzi-messzi ízvilág; megszámoltam, ez 49 különböző kevert lötty, mire végre a sörök a tizenhatodik oldalon feltűnnek.

A Végzet Kockája még azért érdemel külön említést. 550 bivalyerős magyar forintért egy 20 lapú kockával ha dobsz, akkor csak a szerencsén múlik, hogy mi kerül a poharadba! Ahogy Besenyő Pista bácsi mondaná: Nooormális?

Lássuk be, felesleges ide lejönni, ha a játék nem motivál, csak az ivás. Arra vannak jobb helyek. Ide akkor gyere, ha a barátaiddal társasjátékoznál, mert 500 Ft / fő befizetésével a nyitvatartási idő végéig ellehettek, vagy ha konzolon vagy számítógépen játszanál, amire 1500 forintos fogyasztást követően a blokk bemutatásával leszel jogosult másfél órán keresztül.

Nem mondom, hogy nem látok benne kihívást. Egyszer muszáj lesz kipróbálni, de az jó eséllyel a Barcraft 1-ben lesz, mert a tűz kicsit megégetett, míg a jég jól csúszik (ha nem érted, nézd meg a weboldalukat), és az, hogy a Szegeden hamarosan nyíló 3-ast vegyem szemügyre, térben és időben távol áll tőlem. Viszlát!

kalimpa:

már csak a koromból és a számítógépes játékokhoz való hozzáállásomból adódóan nem jelent semmit a Warcraft. tudom hogy mi az, párszor ki is próbáltam pubertás koromban, de teljesen hidegen hagyott a szörnyek futkosása és a bányák építése. az előbbiekből kifolyólag valszeg nem én leszek a legjobb alany eme hely feltérképezésére, de azért adok egy esélyt magamnak és nektek.

látszólag jól kigondolt és szépen, igényesen összeállított, hangulatos kocsma, a falak telis-tele
különböző konzol meg hasonló játékok relikviáival, meg fotók, plakátok. a kocsmapult szerintem elbaszott szar helyen van, mert a lassú kiszolgálásból fasza kis sor alakul ki, és ez a bejövőket igen csak zavarhatja, mint ahogy minket a lassú csapolás és a kis színes-szagos szarok kitöltögetése - a félreértések elkerülése végett, ezek különböző fantázianevű italok feles poharakban felszolgálva. na, én ezekre már végképp nem vagyok vevő, bár gondolom, sokan basztak már be orktakonnyal átitatott sárkány geciktől.

nem éreztem semmi extázist a berendezés és a hely láttán, nekem sokat nem adott, de lehet, hogy nem én vagyok a célcsoport. részemről hanyagolható.

Garkas:

Elöljáróban annyit, hogy én áprilisban jártam ott, ezt a véleményt a Barcraft 2 facebook oldalán már megosztottam, és a kritika ellenére illedelmesen meg is köszönték. Ezen a felületen a Kocsmablog kérésére jelenik újra meg, mondván van ebben hideg és meleg is, mint egy jó kritikában, plusz én kitérek a játék lehetőségekre, amit ők professzionális ivóként meg sem próbáltak:

Nagy izgalommal vártam, milyen lesz az időtöltésem a Barcraft 2-ben.

Egy pincehelyiségben van. A bejárat és a lefelé vezető lépcsősor körülötti rész annyira nem nyűgözött le.

Amikor beléptem a bárba, egy csapat ember, gondolom a személyzet, a korábbi napi zárást követően standolt, és nem néztek rám valami kedvesen. Gondolom, féltették a több kötegnyi pénzt az asztalon. Igyekeztem a testbeszédemmel kifejezni, hogy nincs ártó szándékom, én csak egy fizető vendég vagyok. Mint később kiderült, van egyes és kettes pult, és valamiért a bejárattal szemben lévő egyes pult nem üzemelt, csak a külön helységben lévő kettes. Mivel még nem voltam járatos az ottani dolgokban, volt pár kérdésem, amit igyekeztem szerényen és alázatosan feltenni, ám sajnálatomra a lelkesedésem nem talált kedves fogattatásra, így a válaszok is kurtákra és kényszeredettre sikerültek. Nem akarok igazságtalan lenni, végül is minden kérdésre kaptam választ, csak pofavágással kísérve, főként a hölgy részéről. Egy idő után inkább felhagytam vele.

Az is lehangoló volt, hogy a saját napi akcióikról sem voltak képben, nekem kellett emlékeztetnem őket azokra. Amikor pl. valami számítógépes játékot szerettünk volna játszani (mint kiderült, olyat így nem lehet, és valójában konzolt akartunk), kértek fogyasztásról blokkot, ami egyrészt azért volt fura, mert aznap ingyenes volt (hétfő), másrészt azért, mert sehol nem láttam kiírva és nem is közölték, hogy gyűjtenem kell a blokkokat, ha játszani szeretnék. A Vive, vagy mi, amit kipróbáltuk, egy virtuális eszköz és fantasztikus élmény volt, ám oda sem jutottunk könnyen. Azt mondták, előre kell foglalni. Oké, akkor foglalnék, mondtam. Kérdi, mikorra. Mondom, mostanra. Hiszen nem volt még senki, így gondoltam csak szabad a MOST időpontja. Persze szabad volt, de úgy kellett meggyőznöm őket erről a nyilvánvaló tényről. Úgy tűnt, szívesebben vennék, ha valamikor későbbre foglalnék időpontot, és addig békén hagynám őket. Sajnálatukra, én szerettem volna jól érezni magam.

Most a pozitívumok: A srác, aki a Vive-ot beállította, nagyon kedves, türelmes, vicces volt! Az összes ott dolgozó közül messze kiemelkedett! Csak miatta van jó vélekedésem emberi vonatkozásában a helyről! Persze a pultos srác is fejből nyomta az italokat, ami szintén pozitívum, de ennyi az össz jó benyomás. Ezúton is köszönöm a kedvességét a Vadász hasonmású srácnak! A többiek reakcióit úgy veszem, hogy rossz napjuk volt. Másnak lehet más a tapasztalata velük kapcsolatban.

A bár amúgy hangulatos. A TV-ken tök jó odaillő filmek, animációk, játékok futottak. A falakon érdekes, hangulatos poszterek vannak, igaz, van pár megkopott és gyűrött kiragasztott papír is.

Az itallapot végiglapozni külön remek szórakozás, hiszen frappáns nevek és történetek vannak kitalálva az egyes termékekhez. Társasjátékból is nagy választék van. Mindenki találhat kedvére valót.

Az árak egy picit magasak, de a belvárosban ez általánosnak mondható.

Összességében elégedett vagyok. A hely kiválóan alkalmas tartalmas szórakozásra barátokkal. Az emberi tényezőn nem kellene meglepődnöm, sajnos kevés helyen éri el azt a szintet, ami szerintem az elvárható lenne. Itt sem. Ám még fejlődhetnek. 

Ízelítő

Csapolt sör (5 dl): Dreher hidegkomlós, 490 Ft
Üveges sör: Dreher amerikai komlós, 550 Ft
Bor (1 dl): Juhász Egri Rosé, 350 Ft
Rövid (4 cl): Unicum, 450 Ft
Üdítő (2,5 dl): Szénsavas, 330 Ft
Meleg ital: Capuccino, 550 Ft
Harapnivaló: Melegszendvics, 750 Ft

Értékelés

3,5

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr9312617559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása