.. Összetett kereső

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • UV pót: Megszűnt. (2023.12.11. 15:40) Nano drinkbár
  • Vlagyimir Iljics: Hol vannak a cicusok? (2022.08.19. 15:15) Macska
  • Alex Maties: Sofőrszolgálatra akkor van szükség, amikor a megrendelő autójával szeretne menni valahová, de már ... (2021.08.10. 01:31) Sofőrhívó app
  • kocsmablog: Megtörtént a vendéglátóhely-típusok felülvizsgálata, melyet a szektor régóta szorgalmazott. Olyan ... (2021.01.05. 17:44) A vendéglátóhelyek típusai
  • IPAfai Pap: Ez nagyon menő találat! (2020.12.25. 13:10) Pesti pinceszerek
  • élhetetlen: Függetlenül attól, hogy nem érdekel a sör, ez azért durva. Kötelezően árusítani valamit? Ez legfel... (2020.12.18. 21:04) Sörtörvény: mindig lesz kisüzemi sör csapon?
  • Utolsó 20
2016. 10. 12. - kocsmablog
Dizájn díjat nyert a Hedon

A Magyar Formatervezési Díjak egyikeként 2016. szeptember 23-án Design Management oklevéllel jutalmazták a balatonvilágosi Hedon sörfőzde vidám, fiatalos brandjét, amit a Flying Objects design stúdióval közösen találtak ki, majd példás együttműködés keretében valósítottak meg.

Nem újdonság, hogy a gasztroforradalom mellett az utóbbi néhány év egyik legszembetűnőbb trendje a kézműves sörök megjelenése volt. Mára nem csupán egy kis társadalmi szegmens ínyenc hobbija, hanem rendszeresen fogyasztott termék lett a kis mennyiségben, de annál jobb minőségben előállított sörökből. Egyre több kis sörfőzde nyílik, kiváló főzőmesterekkel, akik a nemzetközi mezőnyben is megállják a helyüket. Ez a folyamat nagyon gyorsan ment végbe és talán ez is lehet az egyik oka annak, hogy a branding és a külső megjelenések, címkék, plakátok, honlapok, arculatok nagyon sokszor nem méltóak a sörök árához és minőségéhez. Ez addig nem feltűnő, amíg a fogyasztók nagyrészt csapolt állapotban találkoznak az itallal, de egyre több helyen árulnak palackos kivitelt és megjelentek a kifejezetten sörrel foglalkozó szakboltok (bottleshopok) is.

Míg a boroknál nagy hagyománya van annak, hogy a címkére és a megjelenésre kifejezetten sokat áldozzanak, addig ez a sörök esetében ez sokszor elmaradt.

hedonpromo.jpg

A polcokon sokszor egymás mellett teljesen elvesznek a jellegtelen palackok és címkék. Ezt szerette volna elkerülni a Hedon. A cél az volt, hogy a cégük termékei maximálisan megkülönböztethetőek legyenek és szinte leugorjanak a polcokról, eladást generálva. Ennek első állomása volt a logó megalkotása. Erre a feladatra kérte el a Hedon először a Flying Objectset, ami az évek során egy átfogó branddé fejlődött.

 hedon_sornyito2.jpg

A különleges arculat kulcsfigurája a névből született, a Hedon pedig magából a hedonizmus szóból fakad. Ezért lett az arculat központi alakja a sörhabban fürdőző figura. A logó több síkon is értelmezhető, hiszen az emberke egyben sörbontó formájú is, kifejezetten humoros, játékos, ami illik a tudatos sörfogyasztás könnyedségéhez. A feladatot a megbízott Flying Objects nem címkénként kezelte, hanem egy komplex stratégiaként, ami túlmutat az arculattervezésen. Ez azt jelenti, hogy a sok, ízében és karakterében is eltérő sör jól megkülönböztethető, a központi brand elemek azonban egységessé és felismerhetővé teszik a márkát.

hedon_alatet.jpg

Lett tehát egy közös vizuális jelrendszere a brandnek, ami könnyen beazonosítható, bármelyik termékét vásárolják is meg, és ami továbbvihető az akár belsőépítészeti tervezés/ styling szintjére. Ennek a jelrendszernek részei a piktogramok, amik a felelős sörfogyasztásra figyelmeztetnek. A vizuális feladatok mellett a sörök nevének egy részét és a címkeszövegeket, szlogeneket is a stúdió alkotta, mely nemrég kiegészült a termék és styling fotókkal. A grafika, a szövegek és a csomagolástervezés párhuzamosan, organikusan fejlődött, oda-vissza hatva egymásra, emiatt lett az eredmény egységes és a későbbiekben bővíthető.

Az egyes sörfajták között ízében és sokszor célcsoportjában is radikális különbség van, amit anélkül kellett érzékeltetnie a design csapatnak, hogy szétesne az egységes brand. Néhány példa:

Charlie Firpo
American Pale Ale típusú sör. Könnyen befogadható, népszerű sörfajta. Ehhez egy popkulturális ikonra esett a választás, a Bud Spencer által megformált Charlie Firpora.

Katalin cárnő
A már nevében is impozáns sörfajta, a Russian Imperial Stout kapta az orosz cárnő nevét. Talán ez tér el leginkább az előző sörtől. A fajtát a sörök fekete aranyának is nevezik, nem véletlenül, egy jellegzetes ízvilágú, sűrű, sötét italról van szó, nem hétköznapi. A címke esetében az eleganciát és az orosz birodalmi pompát tették meg fő inspirációnak, így a logó is díszesebb aranyban jelenik meg, illeszkedve a történelmi címerhez a fő címkén. Ez a főzde legelegánsabb söre. Az aranyozott kupak és a finom címkemegoldás segítségével sikerült ezt a sört prémium szintre emelni, anélkül, hogy csorbulna a brand egységessége.

Helmut
A márka újabb ikonikus karaktere, arany foci frizurájával, övtáskájával és strandpapucsával, Helmut, aki a szűretlen bajor búzát képviseli. A jól eső, könnyű sörhöz jól illik a sztereotipikus figura és jól mutatja a branden belüli elhelyezkedését. Míg a Katalin cárnő egy tényleg testes, sűrű, elegáns fajta, úgy a Helmut egy jóval lazább, jó “ivó sör”. Attribútumai sok helyen felbukkannak a márkán belül.

Balatonvilágosi
Könnyedebb, nyári sör némi nosztalgikus balatoni hangulattal. A címke esetében cél volt, hogy elrugaszkodjanak a közismert Balatonos sztereotípiától, mint amilyen a hekk vagy a napernyő, de felidézni valamit a sok embernek kedves vízparti élményekből. A karakteres arculati színek mellett címkén megjelenik a kék, a márka egységessége azonban nem csorbul, továbbra is felismerhető marad. Ha jobban megfigyeljük, a habokban sok már korábban megismert figura is megjelenik.

A jelen sikerekből kiindulva a jövőben is folytatódik az oklevéllel elismert, előre kidogozott együttműködés a Hedon és a Flying Objects között egy magas szintű design stratégia alapján, ami Németh Antal sörfőző mestert ismerve, bizton mondom, ígéretes tartalommal is megtelik.

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr4011802241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása