.. Összetett kereső

 az_blog_2016.png

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • Kovács G. Maláta: Csak szólok, hogy Budapesten ezen a hétvégén sem fogjuk élvezni a kocsmázás örömét! serteperte.blo... (2020.05.15. 13:13) A pesti borozók világa
  • Ezüstvándor Arion: Milyen kár, hogy ezekből a régi borozókból alig-alig maradt már. szerettem a hangulatukat. Néha b... (2020.05.02. 00:00) A pesti borozók világa
  • Örömhernyó: Faterom sose ment be egy kocsmába se. Mert azt vallotta, hogy oda csak züllött, lecsúszott alakok ... (2020.05.01. 13:48) A pesti borozók világa
  • Csöncsön: Kitűnő poszt. Bennem (bár nyilván éreztem mindig is) igazából csak most tudatosult az, amiről az u... (2020.05.01. 09:38) A pesti borozók világa
  • szép új világ...: jó szöveg, visszaadja a hangulatot. Grat (2020.05.01. 06:46) A pesti borozók világa
  • kocsmablog: 10 millió forintért a tiéd lehet: player.hu/auto-motor-2/kocsma-ikarus/ (2020.03.30. 14:56) Bus Pub
  • Utolsó 20
2015. 12. 2. - kocsmablog
Magyar Sörgyártók Szövetsége

Ahogy a kisüzemiek érdekeit szem előtt tartva működik a Kisüzemi Sörfőzők Egyesülete, úgy a nagyüzemieket is képviseli egy szervezet, amit a közbeszédben csak úgy hívnak, Sörszövetség. És az őket körülölelő újító szellemben most ők azok, akik a teljes söripart szívügyüknek tekintve nyitnak a kisüzemiek felé, és akiktől mi is Médiadíjat kaptunk.

1992-ben a Magyar Sörgyártók Szövetségét (MSSz) öt nagy sörgyártó cég azért alapította, hogy közös érdekeiket a Sörszövetség keretein belül juttassák érvényre. Szövetségük egy olyan társadalmi szervezet, amelynek három tagja éles versenyt folytat a hazai sörpiacon, ugyanakkor közös érdekeik képviseletére, társadalmi felelősségvállalásuk kifejezésére, és a sörkultúra népszerűsítése érdekében együttműködnek a Sörszövetségben. Az elmúlt években a szövetségünk hatásköre kibővült, így az érdekérvényesítés mellett társadalmi programjaink és a sörkultúrát népszerűsítő akciók is fontos szerepet töltenek be a Sörszövetség mindennapjaiban.

markak.jpg

Tagvállalatai a Borsodi Sörgyár Kft, a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Zrt. 2014-ben a Pécsi Sörfőzde Zrt. kapacitását is hozzászámolva a négy magyarországi gyárban összesen 6,2 millió hl sört termeltek, közel 1700 főt foglalkoztattak, és beszállítóikon keresztül további 25.000 főnek adtak munkát. Az MSSz tagvállalatai 2014-ben 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a közteherviseléshez.

Az Európai Sörszövetség (Brewers of Europe) keretében részt vesznek a söripar európai mozgalmaiban és törekvéseiben. Az iparág gazdasági érdekeinek képviselete mellett foglalkoznak az adózási, egészségügyi vagy épp környezetvédelmi vonatkozásokkal, illetve komoly erőfeszítéseket tesznek a sörgyártás társadalmi elismertségének növeléséért, és a sörfogyasztás népszerűsítéséért.

sor-etel.jpg

2015-ben Csíkné Kovács Klára elnöki székét Schillinger Attila vette át, titulusát tekintve immár igazgatóként. Az eddigi éves jelentéseken túlmenő száraz információközléshez képest azóta tapasztalható egy sokkal komolyabb média jelenlét, amit a nemzetközi "Love Beer" kampány mintájára kitalált "Sör mi több" rendezvénysorozatnak köszönhetnek. Ennek lényege, hogy megváltoztassa azt begyöpösödött gondolkodást, hogy a sör csak egy egyszerű ital, miközben rengeteg arca és íze van, de még a bor-étel párosításhoz képest is sokkal több gasztronómiai potenciál lakozik a sör-étel kombinációkban. Izgalmas receptek tekintetében érdemes tehát a Sörszövetség weboldalán kutakodni, ráadásul a sörrel kapcsolatos további érdekességekbe is jó eséllyel bele lehet ott futni.

A Sörtúra blognak Schillinger Attila a céljaikat tekintve úgy nyilatkozott: "2005 óta 70%-kal nőtt a sör adóztatása, viszont szinten maradt az inflációtól letisztított nettó ára. A gyártók nehéz helyzetbe kerültek, ami a jövedelmezőséget illeti. Senkinek sem állhat érdekében, hogy megszűnjön a magyar söripar és a hazai gyártás.  Azért érvelünk, ha kell, harcolunk, hogy ne lőjük magunkat lábon vagy legalább ne mind a kettőn. Az egyik legfontosabb dolgom mégis az, hogy a panaszpolitikát fejezzük be és találjuk meg azokat a pontokat, ahol a magyar sör és a kormányzat is nyer. Majd pedig ezek mentén rendezzük át a viszonyainkat. A másik legfőbb feladat, hogy nőjön a sör piaca. 25 év alatt az egy főre jutó éves sörfogyasztás 100 literről 60 liter körülre csökkent. Meg szeretnénk fordítani ezt a trendet. A sör egy igazán társasági ital. Minden sörhöz tartozik egy jó történet. Ráadásul egy tiszta, természetes anyagokból készülő italról van szó, ami egyre több ízben készül. Sok minden együtt van ahhoz, hogy elinduljunk felfelé. Mindehhez persze egyetértés és összefogás kell a sörgyártók háza táján. Nap, mint nap ezen dolgozunk a Sörszövetségben, mi nem márkákat képviselünk, hanem a sör ügyét."

schillingerattila.jpg

A magunk részéről ezt a továbbiakban is teljes vállszélességgel támogatjuk.

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr408135742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.