> A Soproni sörgyár látogatás alkalmával nem csak söröztünk, de egy interjút is készítettünk a Heineken Hungária egyik vezetővel, Jan Willemmel. A Soproni Sörfesztivál ideje alatt csíptük el pár szóra, ráadásul az anyanyelvén, hollandul beszélgettünk vele.
Sörtúra: Willem úr, mondana nekem pár szót a Heineken Hungary Zrt. piaci részesedésével kapcsolatban?
Jan Willem: A Magyarországon értékesített évi sörmennyiség hozzávetőlegesen 6 millió hektoliter. A piacon három nagy, egymás konkurenciájának számító cég van jelen, ezek a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.-n kívül a South African Breweries (SAB vagy más néven Dreher) és a Molson Coors (Borsodi). Alapjában véve elmondható, hogy a három rivális sörgyártó egyenlően osztozik a piacon. Természetesen ez csak általánosságban véve igaz, mivel ha a cégek forgalmát vizsgáljuk, azaz mekkora összeg folyik be a sör értékesítéséből, akkor a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. a piacvezető. Viszont ha csupán az eladott sör mennyiségét vesszük alapul, akkor a SAB vezet. Stratégiánkat tekintve fontos megemlíteni, hogy a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. elsődleges célja olyan minőségi márkák gyártása és forgalmazása, amire a vásárlók hajlandók többet áldozni, vagyis nem az árversenyben való győzelmet tűztük ki célul magunk elé.
kép forrása: Kreatív
Sörtúra: Következő kérdésem a legkedveltebb sörökkel kapcsolatos. Melyek a legfelkapottabb sörök a piacon, amelyeket a legnagyobb mennyiségben tudják értékesíteni? Esetleg ezek a gyümölcsös ízesítésű sörök, vagy a meglepetés elmarad, azaz továbbra is a klasszikus, ’láger’ típusú sörök fogynak leginkább?
Jan Willem: A meglepetés valóban elmarad, mivel a magyarországi sörpiacon továbbra is a ’láger’ típusú sörök fogynak a legnagyobb mennyiségben. Ez is közrejátszik abban, hogy a legnagyobb sörmárka Magyarországon a Soproni. A Soproni márkához a ’láger’ típusú sörökön kívül azonban sok egyéb fajta sör is tartozik, mint például a ’radler’ típusú gyümölcsös sörök, amikből újításunk révén még több ízből álló választékkal rendelkezünk, valamint megőriztük 50%-os piaci részesedésünket a gyümölcsös ízesítésű söröket tekintve.
Sörtúra: Milyen célokat tűztek ki 2014-re, hiszen meglehetősen szembetűnő a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. fokozott aktivitása már az első negyedévben is?
Jan Willem: Mondanom se kell, sajnos nem beszélhetek tervünk minden részletéről, hiszen éppen most említettük azt, hogy bizony vannak versenytársaink. Viszont annyit elmondhatok, hogy stratégiánknak megfelelően tovább folytatjuk a márkaépítési- és beruházási folyamatokat, amire a legjobb példa a Soproni sörmárka címkéjének újratervezése, amiről természetesen hamarosan óriásplakátokon és tv-reklámokban is hírt adunk. Ezen kívül további új termékek bevezetését tervezzük az év során, ami még inkább érzékelteti azt, hogy milyen fontos is ez az év a Soproni számára, nem beszélve a nyári kampányunk sikerének fontosságáról, de sajnos erről még szintén nem szólhatok többet. A vállalat egészét tekintve viszont elmondhatom, hogy a fogyasztóktól kapott visszajelzésekre és a piackutatások eredményeire alapozva megállapítottuk, hogy a piacon jelenlévő termékek kiszerelése meglehetősen egysíkú, így ezen szeretnénk változtatni, hiszen amikor elmegyünk vásárolni, akkor nem feltétlenül akarunk minden esetben fél literes kiszerelésű sört vásárolni. Tehát tervünk az, hogy a vásárlóknak több választási lehetőséget nyújtsunk, vagyis bevezetünk kisebb kiszerelésű söröket, több sört tartalmazó csomagokat (multipack), továbbá két literes kiszerelésben is megvásárolhatóak lesznek bizonyos söreink. Változatosabbá szeretnénk tenni a sörpiacot, továbbá ezt szeretnénk bevezetni az almaborok (cider) és gyümölcsös sörök kiszerelésében is, hiszen ahogy már mondtam, nagyon hiszünk az újításban, ami várakozásaink szerint még bevétel növekedést is eredményezhet.
Sörtúra: Véleménye szerint mik a legnagyobb különbségek a magyar és a holland sörpiac között? Mondana egy-két konkrét példát annak ellenére, hogy tudomásom szerint legalább 12 éve nem él Hollandiában?
Jan Willem: Természetesen, azonban inkább egy hasonlóság megemlítésével kezdenék, mégpedig azzal, hogy mind Magyarországon, mind pedig Hollandiában nagyon kedvelt dolog a csapolt sör fogyasztása, vagyis a magyar fogyasztók igenis nagyra értékelik a jó minőségű csapolt sört. Amit ezzel kapcsolatban megjegyeznék, hogy Magyarország - a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. által szervezett sörcsapoló tréningeknek köszönhetően - előrébb jár a vendéglátóhelyeken dolgozó sört csapoló alkalmazottak képzésében, vagyis a már számos alkalommal említett innováció jobban előtérbe kerül itt, mint Hollandiában. Ezen kívül a gyümölcsös ízesítésű sörök is már jó néhány éve jelen vannak a magyar piacon, míg Hollandiában csak nemrég kezdték el ezek forgalmazását.
Sörtúra: Utolsó kérdésem az új, illetve az új címkével ellátott termékeikkel kapcsolatos. Tudatos terv alapján döntöttek úgy, hogy az előbb említett termékeik még a hivatalos bejelentés és a reklámkampány megkezdése előtt a boltok polcaira kerülnek?
Jan Willem: Nagyszerű kérdés. Döntésünk értelmezéséhez engedje meg, hogy egy szemléltető példát hozzak fel. Ha belegondol, a Magyarországon található sörgyárak, nagykereskedők és boltok egy hatalmas ellátórendszer részei, a rendszer maga pedig akár egy vízvezeték-rendszernek is tekinthető, amiben az áruk áramlása sosem áll meg. Ahhoz, hogy a későbbi nagy reklámkampányunk igazán sikeres legyen, úgy döntöttünk, hogy ezt a rendszert elkezdjük „feltölteni”, azaz a boltok polcaira helyezzük az új címkével ellátott termékeket és a teljesen új termékeinket is, hogy amikor a Soproni Sörfesztivált követően pár héttel országosan is bejelentésre kerül a Soproni sörök csomagolásának, kiszerelésének megújítása és termékkínálatunk bővítése, akkor a termékek minden egyes bolt polcain megtalálhatóak legyenek.
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
.. Utolsó kommentek