> A minap boldogság volt és öröm, hozzájutottunk egy karton Iron Maiden - Trooper sörhöz, s cserébe nem is kellett nagy vállalást tennünk, csak hogy írjunk róla egy cikket. Rajtunk nem múlott!
Egy jól csengő zenekar nevével a szarból préselt dzsúzt is el lehet adni - egyszer! - gondoltam, miközben bíztunk abban, hogy a nagyszerűen dizájnolt üvegben annak ellenére valami iható cucc lesz, hogy egy klasszikus angol sörről beszélünk, melyben a szokottnál lényegesen kevesebb a szénsav.
Félreértés ne essék, nem vagyunk és nem is leszünk olyan kifinomult ízléssel ellátva, mint a folyékony kenyér, a sörbúvár, vagy a komló blog, mi mennyiség sörivók vagyunk, akik lecsaptak egy lehetőségre, miszerint ingyen jutunk egy cirka 8.000 forint értékű zsugorfóliázott pakkhoz, ami 8 darab fél literes üveget fog össze. Márpedig a 4,7-es alkoholszázalékot tekintve ez két ember korrekt becsiccsentéséhez pont elég muníció.
Aztán arra jutottunk, hogy bár több ember kevesebbet kóstol, mégis több sületlenséget hord össze, így 12-en vetettük rá magunk! És a vélemények? Alább lesznek, de addig is következzék egy hogyvolt, hogy értsük, mi köze az Iron Maidennek a sörgyártáshoz.
Bruce Dickinson megmondja
Állítólag, az Iron Maiden énekese ténylegesen hozzátett a sör jelenlegi ízének kifejlesztéséhez. A történet ott kezdődött, hogy Oliver Robinson, az egyik legnagyobb és legmegbecsültebb angol családi sörfőzde, az idén 175. éve működő stockporti Robinson sörgyár igazgatója, vérbeli Iron Maiden rajongó és született marketinges kitalálta, hogy felkéri a csapatot a saját sörének elkészítésére. Bruce Dickinson kapva kapott az alkalmon, s bár rutinos sörfogyasztó, az alkotás folyamata ezen a téren új volt neki, így gyermeki lelkesedéssel vetette bele magát a feladatba: “A hagyományos angol sör rajongója voltam, vagyok és leszek egész életemben, így amikor felkértek, hogy hozzuk létre a saját sörünket, azt hittem, egészen biztosan meghaltam, és a mennyországba kerültem. Nagyon ideges voltam, Robinsonék voltak az egyetlenek az elmúlt harminc évben, akik ‘próbajátékra’ hívtak. A ‘varázslatuk’ megalkotta az alkímiai házasságot az íz és az állag között, és ez lett a Trooper. Imádom!” – nyilatkozta a sör 2013. májusi 9-ei forgalomba kerülése előtt.
Az elmúlt harminc évben a zenekar összekeverhetetlen kabalája, Eddie minden lemezborítón, pólón, poszteren és ajándéktárgyon szerepelt, és most ugyanígy passzol a sörcsapra és a sörcímkére is. A Union Jack zászlót lengető katonai karakter a zenekar koncertjeinek ikonikus eleme, a "The Trooper", az Iron Maiden egyik legnépszerűbb dala, egyúttal műsoraik fénypontja.
Isszák, mint a cukros vizet
A sör eladási adatai megdöbbentőek! Ha a rajongók és sörfanatikusok továbbra is ilyen tempóban isszák, akkor a Trooper az utóbbi messze legsikeresebb új söre lehet Angliában. Az eredetileg kalkuláltnál fél évvel korábban, már júliusban elérte az egymillió pintes (körülbelül 570 ezer liter) gyártási mennyiséget, ami napi több mint 11 ezer literes fogyasztást jelent átlagosan a szigetországban.
Ezek után nem csoda, hogy nyáron a nemzetközi forgalmazás is beindult. Az Iron Maiden sör 2013. augusztus 23. óta több más keletebbre fekvő európai országban, így Magyarországon is beszerezhető, de hogy egész konkrét legyek, mi a popshop.hu webáruház raktárából nyertük, amit ezúton is köszönünk.
A sörkóstoló során elhangzott első mondataink
- Szép aranybarna, már-már vörös színe van, de semmi különleges.
- Jó. (Ennyi elég?)
- Az illata sokkal karakteresebb, mint az íze.
- Hamar elfogy.
- Pont olyan íze van, mint Eddynek!
- Horrorfilmhez kísérőnek!
- Nőiesen lágy íze van, meg pina szaga.
- Betonozáshoz nem ezt venném.
- Erős és markánsan keserű az utóíze.
- Nem ízlik, hiányzik belőle a buborék, de az üveg tetszik.
- Selymesen metál - kis citrussal.
- Kölni ízű csajsör.
Ami biztos. Bár az Iron Maiden sörnek nem lett a társaságunkon belül osztatlan sikere - ennyi pénzért remek magyar kézműves söröket is lehet venni -, az üres üvegek mindegyikére akadt jelentkező, és ezúttal nem a csepeli csövesek!
8 embernek jutott belőle. Most 8 lakás dísze. És többre emlékeztet, mint egy ízre!
Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
.. Utolsó kommentek