.. Összetett kereső

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • UV pót: Megszűnt. (2023.12.11. 15:40) Nano drinkbár
  • Vlagyimir Iljics: Hol vannak a cicusok? (2022.08.19. 15:15) Macska
  • Alex Maties: Sofőrszolgálatra akkor van szükség, amikor a megrendelő autójával szeretne menni valahová, de már ... (2021.08.10. 01:31) Sofőrhívó app
  • kocsmablog: Megtörtént a vendéglátóhely-típusok felülvizsgálata, melyet a szektor régóta szorgalmazott. Olyan ... (2021.01.05. 17:44) A vendéglátóhelyek típusai
  • IPAfai Pap: Ez nagyon menő találat! (2020.12.25. 13:10) Pesti pinceszerek
  • élhetetlen: Függetlenül attól, hogy nem érdekel a sör, ez azért durva. Kötelezően árusítani valamit? Ez legfel... (2020.12.18. 21:04) Sörtörvény: mindig lesz kisüzemi sör csapon?
  • Utolsó 20
2011. 10. 5. - anyiii
Báró Maszkura

Adunk a kocsmáknak egy pofont!
10 állandó kérdés, 10 válasz.
Ismert arcok nyilatkoznak.

Név: Bíró Szabolcs
Születésnap: 1981. augusztus 4.
Foglalkozás: harmonikás, énekes

Mottó: A kancsóban mindegy mi van, csak itasson szédítsen.

> Zenei karrierjét szülőföldjén a hip-hop műfajában kezdte. 2005-ben egy bőrönd ruhával és egy harmonikával érkezett Marosvásárhelyről Budapestre, majd a békásmegyeri aluljáróban nótázva kereste meg a kenyérre és borra valót. 2007-ben fiatal jazz-zenészek közreműködésével megszervezte együttesét, a Maszkura és a Tücsökrajt, akikkel közösen egy teljesen egyedi igényes popzenei hangzásvilágot alakított ki, így két év alatt a pince-kocsmákból eljutott a fesztiválszínpadokra.

01. Mikor és hol rúgtál be először?
- Talán 17 évesen lehetett az első megrészegedésem, de ezt nem jegyeztem fel, nem tudom pontosan, mint ahogy másnap sem emlékszem mindig az esemény utolsó órájára, ha nagy ivászat volt. Hogy hol? Nagy B. Sándor barátommal egy falusi diszkóban, Marosvásárhelytől nem messze, Sáromberkén. Azt hiszem, ez így történt meg először.

02. Milyen gyakran jártál illetve jársz kocsmába?
- Szülővárosomban, Marosvásárhelyen éltem 24 évet. Mint minden lázadozó tini, én is jártam sörkertbe, rockerek, gördeszkások közé, tehát nagy volt a baráti társaság, akikkel ilyen eseményeket végrehajtottunk. 8-9 évig jártam muzsikálni, esküvőkre, bálokra. Ezek mind olyan helyek voltak, ahol ezt nem lehetett kikerülni, csak ha alkoholmentes életet éltél. Én muzsikus, mulatozó srác vagyok, nekem passzol a zene mellé az italozgatás. Amíg harminc alatt jártam, addig volt egy bő 5 év, amikor gyakrabban jártam kocsmákba, megszokott helyekre. Ma már sokat koncertezünk, így elmaradt a kocsmázás, csak ritkán teszem, a legjobb cimboráimmal, legjobb barátaimmal.

03. Mi a fő szempont, mikor szórakozóhelyet választasz egy barátaiddal való találkozáshoz?
- Olyan helyet választunk, ahol mindannyian jól tudjuk érezni magunkat, és megtalálható a sör csapolva is, meg üvegesen is. Ha barátnővel vagy barátokkal otthon iszogatunk, akkor ritka a pálinka, az erős alkoholtartalmú italok. Inkább jó, száraz vörösbort iszunk. Merlot, Cabarnet Sauvignon, Kékfrankos a kedvencem, de szeretem a nem túl édes fehérborokat is.

04. Melyik a kedvenc kocsmád / szórakozóhelyed és miért?
- Nincs kedvenc kocsma. Oda szeretek betévedni a barátaimmal, ahol nyugodt környezet van és jól érzem magam, nem üvöltöznek és nincs módosság és zsebrablás. Értem ezt a túlságosan elit és drága helyekre.

05. Milyen alkoholos italokat fogyasztasz?
- Nagyrészt sört iszom, ittam a legtöbbet, de rákattantam a felnőtté válásom felé haladva a száraz vörösborokra. Szeretem a tiszta szilvapálinkát, de leginkább akkor, ha nagy találkozás van, vagy valamire koccintunk.

06. Milyen tapasztalataid vannak más országok kocsmáiról?
- Mindenhol vannak kocsmák. Én annyira nem okoskodom el ezt a dolgot, beülök egy csendes helyre, ahol normálisnak látom a személyzetet, társaságot, ahol tisztaság van és megtalálom a kedvenc italfajtám.

07. Hogy reagálsz, ha felismernek egy nyilvános helyen?
- Többször volt rá példa. Nem lep meg, mert terjed egészségesen a zenénk, de ez elkerülhetetlen. Örülök, bár nem ezért zenélek. Felismertek utcán, boltban, és megtörtént, hogy odajöttek, megkérdezték, valóban én vagyok-e Maszkura, mi újság a zenekarral, gratuláltak, meg ilyenek.

08. Tudod-e, hol a határ?
- Többnyire addig kortyolok, amíg még tudok szót váltani. Nincs tántorgás, lődörgés, okádás, bár ritkán megtörténik az is, ha megkeverem valami olyannal, amit inkább nem kellene még meginnom. Olykor akadnak erőszakos emberek és meg akarják kóstoltatni a nagypapa által készítettet, akkor megesik, hogy szaladok arcot mosni a helyrerázódásomhoz.

09. Volt-e bármi, amit megbántál, és az alkoholra fogtad?
- Emlékszem egynéhányra, de azt józanul is megtehettem volna, csak talán óvatosabb elkövetéssel. Nem bánok semmit, mert azokból tanultam és igyekszem vigyázni, hogy újból ne történjen meg.

10. Mi a trükköd másnaposság ellen?
- Nem szoktam másnapos lenni, mert nem iszom össze-vissza mindent. Ha mégis megtörténik, akkor sokat alszom, amíg elmúlik, vagy irgalmatlan mennyiségű zöld teát fogyasztok. Ez gondolom, mindenkinél máshogy van.

+1. Ha fél perc reklámidőt kapnál több kereskedelmi tévében és rádióban, mit mondanál?
- Egyfélét inni, nem keverni össze-vissza, enni előtte, vagy közben sósrudazni, pászkázni, akár egy kanál zsírt lenyelni titokban, de akkor komoly pénztárca apadás veszélye fenyegethet... nem is tudom.

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr993275227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása