.. Összetett kereső

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • UV pót: Megszűnt. (2023.12.11. 15:40) Nano drinkbár
  • Vlagyimir Iljics: Hol vannak a cicusok? (2022.08.19. 15:15) Macska
  • Alex Maties: Sofőrszolgálatra akkor van szükség, amikor a megrendelő autójával szeretne menni valahová, de már ... (2021.08.10. 01:31) Sofőrhívó app
  • kocsmablog: Megtörtént a vendéglátóhely-típusok felülvizsgálata, melyet a szektor régóta szorgalmazott. Olyan ... (2021.01.05. 17:44) A vendéglátóhelyek típusai
  • IPAfai Pap: Ez nagyon menő találat! (2020.12.25. 13:10) Pesti pinceszerek
  • élhetetlen: Függetlenül attól, hogy nem érdekel a sör, ez azért durva. Kötelezően árusítani valamit? Ez legfel... (2020.12.18. 21:04) Sörtörvény: mindig lesz kisüzemi sör csapon?
  • Utolsó 20
2014. 05. 30. - apuska
Palack borbár

Cím: 1111 Budapest, Szent Gellért tér 3.
Látogatás: 2014. május 15. 17:00-18:55
Google Maps

Nem nézik ki a Palackból a szellemként kísértőket, az üveg gazdái nem erőltetnek rájuk semmit, ám ha elég nyitottak, szívesen ismertetnek meg velük új és jó dolgokat.

Telefon: +36 30 997 1902
Facebook: fb.com/palackborbar
Web: http://palackborbar.hu/

Vélemény

apuska:

2012 novembere óta, vagyis a nyitás napjától fogva, cirka másfél éve incselkedem a hellyel. Már többször körbejártam, belestem, méregettem az itallapját, a programkínálatot figyeltem, hogy meggyőzzem magam, a Palack nekem való. Mert én alapvetően sörös ember vagyok. De a jó bort is szeretem, és ha meg tudnám fizetni, hiszem, rá tudnék szokni. De hát a jó bor ritkán olcsó, ráadásul itt vagyunk Budán, a Gellért téren, és mindez így együtt már magától a vendéglátóhelytől is egy nívót követel.

A kíváncsiságom végre legyőzte félelmeimet, a Palack borbár kapuján a tökéletlen tájékozatlanság látszatát keltve beléptem. 'Jé, itt egy borbár? A 4-es metró építkezési munkálatai közepette fel sem tűnt.' Ha nem szakadt volna az eső, pont az előre meghirdetett teraszbontó buliba csöppenünk, de így csak a velejáró egyet fizet kettőt kap fröccs akcióból vehettük ki elméletben a részünk. Na, de nem úgy van az. Szóval beléptünk, máris érdeklődtek hányan leszünk, asztalt ajánlottak, leültünk, majd a borlapot látva (cirka 80 féle magyar, 10 féle külföldi, és ehhez jönnek még a pezsgők) megint kissé feszengeni kezdtem. Hogyan tovább?

Tanácstalanságomnak hangot adtam, meg a fehér színt iránymutatásul, és kértem a pincért, lepjen meg. Ő nem jött zavarba. Mutatott egy nyeletnyi kóstolót, amire azt mondtam, ez igen, tökéletes kezdet, majd feltettem egy csomó amatőr kérdést, amire készségesen felelgetett. Hmm... valamit enni is kéne. Mivel ingyen tapas jár a becsekkolóknak, a parenyicás és a szarvas kolbászos költeményből gyorsan az arcunkba is toltunk egyet. Majd jöhetett még egy bor. Talán még jobb, mint az előző. És ez így ment addig, míg be nem vallottam, hogy nemcsak tanulni, de a témában tanítani is szeretnék, és hogy lesznek-e ebben a partnereim?

A válasz és következmény később. Előbb muszáj megemlítenem, hogy nem csak a hozzáállás, mi barátságos, de a környezet is rendben, nincs itt semmi pucc és giccs, a Palack bor-, tapas- és szendvicsbár, no meg kávézó és borkereskedés - fontos a több lábon állás - az elsőre szűknek tetsző folyosók ellenére is kellemes benyomást kelt. A berendezés minimál, de minőségi asztalok vannak és székek, kerekek és négyszögletesek, alkalmanként fal mellé süllyesztett padok, néha bár szint magasságig emelések. Sokféle, mégis egységes. A téglafal egész egyszerűen le van meszelve fehérre, előtte több helyütt polcok a boroknak (tájegységek szerint rendszerezve), másutt fel vannak aggatva rájuk egy-egy kiállítás részeiként képek, ahogy vaskampókon a sonkák, szalonnák, kolbászok is lógnak, grátisz izgalmas sajtok a kulináris élményekért betérőknek.

Ami még feltűnő és érdekes, hogy oda van támasztva egy létra az egyik falnak, ami egy cirka 3 méter magasan lévő beugróig vezet. Csak amíg mi ott voltunk, többen szerettek volna odaülni. Bár jelenleg nem több, mint díszlet, mivel igény van rá, a jövőben még ez is megeshet.

A Palack borbár további előnye, hogy van mellette egy galéria, ami napközben van nyitva, este meg nem. Vagyis felettébb jó a szomszédi viszony, mi több, igény szerint a vendéglátóhely kapacitása növelhető annak terhére, így a függönyön túl újabb terek, akár mint rendezvényhelyszínek és különtermek szabadíthatóak esténként fel.

Sör van? - kérdeztem viccelődve. Természetesen - kaptam a választ. Szóval ennyire nem nézik ki a Palackból a szellemként kísértőket, az üveg gazdái nem erőltetnek rájuk semmit, ám ha elég nyitottak, szívesen ismertetnek meg velük új és jó dolgokat.

És befejezésül a partnerségre a válasz: 'igen, szívesen'. Ergo a jövő héttől ún. borszerdákat tartunk a Kocsmablogon, ahol a bor, borozás és borkultúra témaköréből kiragadunk szemelvényeket, én kérdezek, ők válaszolnak, és a válaszaikat megjelentetem.

Hip-hip hurrá, koccintsunk az egyezségre!

anyicska:

Régen házasságkötő terem, ma borbár. Örökké boldog, aki itt lehet.

Trendi, fiatalos, de mégsem az a sznob hely, ahol lenéznek, ha nem értek a borokhoz és csak valami finomat szeretnék megkóstolni és jól érezni magamat. Sőt, pont fordítva! Itt segítenek a választásban és pár mondatváltás után megérzik, hogy mire van szükségem, mihez van kedvem, ha már én pontosan nem tudom. Eleve remek helyen van a Palack - Budán, Gellért téren, kilátássál a Dunára, a Szabadság hídra, a túloldalon a Bálnára. Nagyon jó a hangulata, egyrészt laza, otthonos, másrészt elegáns és előkelő.

Én mindig figyelek a részletekre, mert azok alakítják a végső benyomást. Itt magával ragadtak a retró székek, a nyers fából készült asztalok, a régi fényképek, az ötletes plakátok, a hangulatos világítás, és nem utolsó sorban a belógatott finomságok: sonkák, sajti-pajtik, meg a mindenütt jelenlévő borkincsek. Úgy éreztem, hogy egyszerre mindent szeretnék megkóstolni. Mindent persze nem lehet, de amit sikerült, az tökéletes volt. És az a kenyér, amiből készült a tapas – isteni!!!

Mindenképpen visszajövök és folytatom a kulináris kalandot! Gyertek ti is – ebédre, vacsorára, borkóstolóra, randira, baráti csevejre, csapatépítésre, bulira – mert Palack közege mindenre alkalmas, sőt kiváló és erősen javasolt.

Ízelítő

Csapolt sör (5 dl): Soproni, 490 Ft
Üveges sör: Edelweiss, 650 Ft
Bor (1,5 dl): Laposa Illatos, 550 Ft
Rövid (4 cl): Unicum, 690 Ft
Üdítő (2,5 dl): Cappy rostos gyümölcslé, 320 Ft
Meleg ital: Capuccino, 420 Ft
Harapnivaló: Premium tapas válogatás (3 db), 890 Ft

Értékelés

4,5

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr626222947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása