.. Összetett kereső

 az_blog_2016.png

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • ginkovacs: Cool! (2019.11.18. 13:39) Búzavirág kézműves gin
  • kocsmablog: Újabb "Vissza a Tündét!" felvonulás készül. Már-már megható a behívó: Végre egy nemes ügy, amiért... (2019.11.13. 09:27) Tünde presszó
  • kocsmablog: 2019. július 6-án profilkép csere történt. Eszerint a hely neve picit más lett: Lakat S1 Pub, egyé... (2019.10.29. 13:16) Richard's Café & Pub
  • Zoltán Körmendi: Az öt év alatt pár dolog változott a kocsmában, kívül is belül is, az árak is változtak, és a sörö... (2019.10.11. 21:30) Gyertyános Serfőzde
  • Kuttyantó: Nagyon tetszik. Hangulatos, kulturált helynek tűnik a fotók alapján. Megjegyzés; A fotók kiválóak. (2019.10.07. 14:47) Corvin, mi nyomokban belga
  • kocsmablog: A szavazatok alapján Kristófot választotta meg a közönség a legvagányabb Royal Bár arcnak, így ő n... (2019.10.04. 09:25) Royal Bár kocsma-reality
  • Utolsó 20
2019. 06. 12. - kocsmablog
Hübris sörök

Helyszín: Bestia
Időpont: 2019. június 6.
Google Maps

A hübris az első minimalista kisüzemi sör – hangzott el a budapesti Szent István Bazilika tövében egy gasztronómiai újságíróknak tartott sörkóstolón.

A kisüzemi és a prémium sörök szegmense dinamikusan növekszik a sörpiacon. A fogyasztók minőségi sör iránti igényének alakításában pedig óriási szerepük van a kisüzemi vagy más néven „kézműves" sört készítő főzdéknek. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a kisebb főzdék szortimentjének legfontosabb szereplője, az IPA vagy a pale ale már az ipari sörgyártás palettáján is megjelent. A jó sör téma lett, a fogyasztók előszeretettel kóstolgatják a változatos sörtípusokat, egyiküknek a keserű, a másiknak a nagyon illatos, a harmadiknak pedig az édes ízvilágú a leginkább izgalmas sör. A jó sör egyre több és több helyet kap a mindennapi életben.

László Ádám, a hübris sörfőzde egyik alapítója ezt az álláspontot megerősítette:

A folyamatot a maga módján a hübris is támogatja. Célunk, hogy a jó sör ne kiváltság, hanem alap legyen az emberek számára. Szortimentünket igyekeztünk úgy kialakítani, hogy az minél szélesebb rétegek számára értelmezhető legyen.

hubris07.jpg

A hübris jelszava, mely a palackok címkéjén is megjelenik: „kézműves sör mínusz kézműves". Ennek jelentése, hogy kézműves minőségben, de nagy mennyiségben, odafigyeléssel és szakmai elkötelezettséggel dolgoznak 2018 második felétől az évi 206.000 literes éves kapacitású székesfehérvári sörfőzdéjükben.

Mi jó sört akarunk főzni, kézműves allűrök nélkül.

Változatos sörpaletta

A sörfőzde kóstolójának célja a debütáló sörök megmutatása mellett az volt, hogy a gasztronómiával foglalkozó újságírók jobban megismerjék a sörök változatos világát. A kóstoló a hat állandó tételből állt:

hübris sür - az új klasszikus. A szortiment indító darabja. A pils a világ legnagyobb volumenben előállított sörtípusa, ám a típusjegyeket néha feledni hagyó nagyüzemi utánzatokhoz képest ez egy igazi pilzeni: szűrt aranysárga megjelenés, lágy íz, finom keserűség, tiszta élmény. Alkohol: 4,8%, keserű érték: 35 IBU, extrakt: 11,5°B.

hübris apü - apád helyett apüd lesz. Igazi strandsör. Alacsony alkoholtartalommal és bódítóan citrusos komló aromával lepi meg a fogyasztót. Alkohol: 4,5%, keserű érték: 30 IBU, extrakt: 10,6°B.

hübris üpa - meglepetések helyett. Egy alap india pale ale. Nincs túlbonyolítva. Tiszta borostyán színe van, hosszan tartó habja, lazán keserű kortyérzettel. Alkohol: 5,1%, keserű érték: 39,5 IBU, extrakt: 12,6°B.

hübris üpa2 - keveset szól, sokat mond. Egy összetettebb, közel 7%-os IPA, rengeteg komlóval, igen komplex illatokkal és ízekkel. Alkohol: 6,5%, keserű érték: 63 IBU, extrakt: 15,2°B.

hübris büza - leánykori nevén dr. Béla, egy üde ízbomba. Talán a leginkább rendhagyó főzet, egy igazán frissítő, fűszeres, citrusos búzasör. Alkohol: 4%, keserű érték: 18 IBU, extrakt: 11,5°B.

hübris stüt - minden stüt stout, de nem minden stout stüt. Egy fekete ivósör, amelyet egy különleges pörkölt maláta extraktummal főznek. Alkohol: 4,1%, keserű érték: 34 IBU, extrakt: 10,7°B.

hubris05.jpg

Egyszerűen közérthető

Sokadikként piacra lépő kisüzemi sörfőzdeként a hübris célja nem lehet más, mint az, hogy sörei egyszerűségével és közérthetőségével teremtsen értéket. Hiszik, hogy nem feltétlenül kell guacamole-t és maracuja-t tenni a sörbe ahhoz, hogy érdekes legyen. Egyszerűen úgy gondolják, az érték a letisztult ízekben is megterem.

A letisztultságot közvetíti a hazai kisüzemi sörök között egyedülállóan bátor, minimalista arculat, ami azt üzeni:

Nem akarok többet mutatni annál, mint ami bennem van.

Jól van, idáig rendben, hogy a hübris legfőbb értékei az egyszerűség, letisztultság, hanyag elegancia és a nagyon jó sör, de a hübris elnevezésből fakadó játékos „Ü"-zés lehet-e megosztó?

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kocsmablog (@kocsmablog) által megosztott bejegyzés,

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr614892370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kocsmablog · http://kocsma.blog.hu 2019.09.27. 09:40:14

A sörfogyasztás nem mennyiség, hanem minőség kérdése - hirdeti kampányában az újhullámos craft minőségű sör, a hübris.

Az idén piacra lépett márka ősszel nagyobb fokozatra kapcsolt: letisztult forma, pikírt videók, shortlistre került csomagolástervek mellett országos elérhetőséget is szerzett, hiszen már az Interspar hipermarketben is elérhetők sörei.

“A minőségi sörfogyasztást és a jó söröket szeretnénk a maguk egyszerűségében tartani. Minden bizonnyal van helyük a piacon a legkülönfélébb ízesítésű és gazdag vizuális világgal rendelkező sörkölteményeknek is, és eszünk ágában sincs kritizálni őket. Mi pusztán sokkal letisztultabban gondolkodunk a sörről és annak ivásáról.” - mondta el Csernenszky Áron marketingkommunikációs vezető. Na, de mire is tanít minket a hübris?

A kampány
Az ország első minimalista sör gyártója nem kisebb célt tűzött zászlajára: demokratizálni szeretné a craft sörkultúrát, vagyis mindenki számára elérhetővé szeretnék tenni a minőségi sörfogyasztást. Ennek egyik meghatározó momentuma, hogy szeptembertől már nemcsak a főváros meghatározó pontjain, hanem a vidéki nagyvárosokban is polcokra kerültek a színes címkés italok. Az új értékesítési lehetőségek pedig új, eladásösztönző kampányt is követeltek: erős online kampány és kellő öniróniával fűszerezett videósorozat népszerűsíti az újragondolt sörözést. A kampány offline lábaként edukatív célú és új dolgok kipróbálására sarkalló partneri kapcsolatok kialakítása is a projekt része, így több nyelv- és főzőiskolában is megtanulhatjuk a hübris új nyelvét.

“Nagyon szeretnénk, hogy craft sört inni ne legyen sikk vagy kiváltság, és minél több ’laikus’ fogyasztó hűtőjébe eljusson pár üveg minőségi ital. A sörök világa és a hozzá tartozó szubkultúra sem nem bonyolult sem nem belterjes, talán csak kívülről tűnik először annak - de mindenkit szeretettel vár. A megismerkedés talán picit olyan, mint az első órák a (nyelv)iskolában: kezdetben csak nézel bambán és elraktározod a sok impulzust, tanulsz. Aztán pár alkalom elteltével azon kapod magad, hogy folyékonyan beszélsz (a sör nyelvén) és élvezed azt, hogy elsajátítottál valami újat. A Hübris Language School ajtaja mindenki számára nyitva áll…” - tette hozzá Ónodi Szabó Mátyás ötletgazda, kreatív vezető.

Koncepció
A hübris márkakommunikációja új szintre lépett a nyári időszakot követően.
A bevezető szakasz második felében szeretnék az early adapterek pozitív visszhangja után a szélesebb célcsoporttal is megismertetni az új szortimentet.
Ehhez pedig egy olyan üzenetrendszert és online kampányt rendeltek, ami hűen tükrözi a színes, mégis minimalista termékmegjelenést.

“Erről árulkodik a márka szlogenje is - Kézműves sör mínusz kézműves - amely szakít a manapság kötelező “kézműves” előtagra rakódott üres közhelyekkel, mégis megtartja annak minőségre utaló jelentéstartalmát” - így László Ádám, ügyvezető.

A sallangmentesség a márka arculatában fontos szerepet játszott. Aki megkóstolná, hogy milyen az üpa, a büza vagy a sür fantázianévre keresztelt főzet, ne a már-már megszokottan túlrajzolt kézműves sör címkéket keresse a polcokon: a letisztult design és modern színvilág hübris üvegeken is az egyszerűséget hirdeti.

A márkáról
A hübris az ország első minimalista söre. Egy székesfehérvári főzőházban indult útjára a márka, ami a végső szortiment kialakítását követően végre nem csak a belvárosi craft beer bar-ok pultjaiban és kiemelt értékesítési pontokon, hanem országszerte valamennyi Interspar hipermarketben is elérhető.

A kezdetben gerillafőzdeként működő vállalkozás az uniós támogatásnak köszönhetően idén szintet tudott lépni: 2000 literesre bővített főzőkapacitásával már hat különböző craft minőségű sörrel van jelen a hazai piacon.