.. Összetett kereső

 az_blog_2016.png

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • apuska: Óda a semmihez, mondá' Zsombi bácsi, miképp azt is, hogy a punk mítoszt nyugodtan felejtsétek el: ... (2018.12.17. 22:51) BrewDog hatás
  • apuska: Hogy-hogy nem, az első európai Jamie-pizzéria pont tavaly decemberben nyílt meg az egykori undergr... (2018.12.11. 23:36) Gozsdu Manó Klub
  • apuska: Pár hónapja, mikor erre jártam, egy kínai étterem volt a helyén. :( (2018.12.11. 23:25) Drunken Tailor
  • Burgermeister: Igazán jo hely! Föleg nyáron a medencében. (2018.11.24. 12:06) Magyarország legszebb szőlőbirtoka 2018
  • apuska: Hol van már a Táskarádió? Azt hinné az ember, egy ennyire frekventált helyen, egy ennyire kitalált... (2018.11.21. 14:55) Táskarádió eszpresszó
  • Kolompár Magneto: Hát ez, már bocs, de kurva drága. Értem én, hogy hipszter, kézműves, skót punk, meg mifene, na de ... (2018.11.19. 20:45) BrewDog hatás
  • Utolsó 20
2018. 11. 19. - végh hanta
BrewDog hatás

Nagy csinnadrattával, az előre meghirdetett dátumhoz képest több hét csúszással, 2018. november 16-án a nagyközönség előtt is megnyílt a BrewDog Budapest. Kellett ez nekünk?

Vajon hány bőrt lehet még lehúzni a bulinegyedről? Illetve rá. A Kazinczy a kerthelyiségek utcája, a Dob mondjuk az underground kultúra kedvenc kocsmáit sorolja, a Királyon megkapod a kommerszet, a Gozsduban a Gozsdut, a Zsinagógával szemben a klasszikusat, közben pizzaszelet, gyros, de ha komolyabb kajára vágysz, az sem gond.

És akkor most itt van az újabb keret: megnyitott a BrewDog Budapest az egykori Anker helyén, amolyan képletesen lezárva az utolsó nyitott sarkát a negyednek, és amit a Csakajósör - Hopaholic - First BBQ hármassal együtt simán nevezhetünk mondjuk Kisüzemi Sörnégyszögnek. A kézművesek (kraftok, kisüzemek, mindegy) végleg megérkeztek a környékre, jöhet tehát a következő szint, a hova pozicionáljuk magunkat?

Mert ugye rá lehet menni az átmenőre, a turista úgyis mindent megiszik, azoknak semmi se drága. Aztán ott vannak a harmincas-negyvenes irodisták, akik már megengedhetik maguknak, viszont akiknek már zsenánt a haverokkal nem valami jó helyen összefutni (szevasz, Dezső!). A sörgeekeket most hagyjuk, ők úgy pörgetik az Untappdet, mint fiatal tinilányok a Snapchatet, számukra a BrewDog akkor lesz majd érdekes, ha valami tényleg izgalmasat vernek csapra.

Fotó: Horvát lancser András

És ezzel el is érkeztünk a nyitás talán legnagyobb vitát kiváltó kérdéshez: az árazáshoz. A BrewDog a környék sörgeek helyeinél valóban valamivel drágább, nemzetközi összevetésben pedig nagyjából hozza a kinti üzemegységek árszintjét, sőt, talán egy kicsivel még olcsóbb is. (Összevetésképp: Firenzében 5-6 euró a 2/3 pint, vagyis a 3,15 deci sör.)

Az első rohamok valószínűleg a névnek szólnak majd, a BrewDog azért mégis a BrewDog, a saját hely pedig azt is jelenti, hogy a szortimentre se lehet panasz, végre nem úgy szaladgálunk szájról-szájra terjedő hírek alapján egy-egy érdekesebb darab után, mint szüleink az áruhiányos szocializmusban bőrös virsliért.

Hallottad? Még a régi Elvis van csapon, állítólag már csak fél hordó, sietni kéne.

Fotó: Horvát lancser András

Az első rohamok utáni BrewDog Budapest lesz az igazi szintmérője a Nagy Magyar Sörforradalomnak. Kialakulhat valódi és aktív törzsközönsége egy márkának? A saját brandelt helyek (például a BrewDogtól két sarokra, a Léhűtőből lett Horizont) mit tudnak kihozni magukból a bulinegyedben? Csak lefolyatják jó áron a hordóikat a turisták feneketlen torkán, vagy sikerül valamiféle márkaépítés? A BrewDognak utóbbira aligha lesz szüksége, viszont katalizátora lehet a folyamatnak.

Nagyjából hasonló a várakozás, mint volt a Soproni IPA megjelenése idején, hogy hátha itt a Nagy Edukációs Sörital, amit megkóstolva, a magyarok végre kilépnek a világos-barna X, és a cseh-német-magyar (szigorúan Dreher/Soproni) Y tengelyek alkotta koordináta-rendszerből, kicsit felcsapják az internetet, vagy kipróbálnak új helyeket, és ha nem is szippantódnak be mindannyian a Sörforradalom sáncai mögé, legalább alkalmi fogyasztóként feltűnnek mondjuk a kapudrog Rizmajerben, vagy megveszik az első üveg Fóti Pilsüket.

A BrewDog Budapest megnyitása tehát azon túl, hogy valamiféle szimbolikus elismerése a magyar kocsma- és sörkultúrának, egyben komoly lehetőség is a hazai kisüzemeknek, hogy felkerüljenek a fogyasztók mentális térképére, hogy maguk is szélesebb körben ismert márkává váljanak.

Fotó: Horvát lancser András

Azonban ha mindezen reményeket lehántolom, akkor a BrewDog Budapest nem sokkal lett több, mint egy, a csapon lévő sörök minőségéhez és a környék fekvéséhez képest precízen bepozicionált újabb tucathely. Tisztes iparosmunka egy erős branddel a háta mögött, és semmi több.

Megjegyzem, pont erre volt szüksége a városnak. Semmi csilivili, semmi kényszerből kiszenvedett és kötelezően gagyi ötlet, hogy miben legyünk mások, mint a többiek, hanem maga az egyszerű üzenet: BrewDog, csókolom, elég ennyit mondanunk.

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr1814379054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2018.11.19. 09:58:12

Bátor és piacilag mégis értelmezhető lépés. Teljesen megértem Maláta álláspontját: drinkunion.hu/cikk/skotok_budapesten, hasonlóan érzek, de lássuk be, a kézműves / kisüzemi / kraft sörözők egyre szélesebb repertoárjából kitűnni már csak felfelé érdemes. Különben hova járnának a NER szomjas szereplői, ha egy jófajta (trendi) sörre támadna gusztusuk?

A Starbucks / Hard Rock Cafe / McDonald's stb. életérzésről nem is szólva. Vannak, akik pont a kiszámíthatóság miatt rajongnak ezekért az átlag árszínvonal feletti franchise helyekért, és bárhol is járnak a világban, kötelező turista-programként felkeresik a városi kirendeltséget.

Tele mind? Tele. Működik? Nagyon úgy tűnik, bár van ellenpélda is, a megboldogult Hooters vagy épp a Dunkin' Donuts magyar egységei.

Én már azon agyalok, ha ez is csúcsra pörög, mi jöhet a különleges sörök műfajában ezután? Az Omnipollo? Vicces lenne.

Végezetül álljon itt egy plusz adalék egy bennfentestől, Bart Danitól, mennyire nem volt ez egy hirtelen ötlet, és hogy ennek ellenére, mennyire nem volt egyszerű megtalálni a BrewDog Budapest mostani helyét: hudihudi.hu/a-brewdog-budapest-story/

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2018.11.19. 14:16:11

@apuska: a Mikkeller szerintem nem véletlenül nem jött Budapestre, hanem Bukarestben nyitott - ott max a Beer'o Clock egyelőre a konkurenciája... Nálunk a Brewdognak meg bőven akad...

Kolompár Magneto 2018.11.19. 20:45:20

Hát ez, már bocs, de kurva drága. Értem én, hogy hipszter, kézműves, skót punk, meg mifene, na de na, egy pohár sörért kétezer, az nem kicsit sok. Nyilván van élet a Sopronin túl, és én is szeretem a jó söröket, de azért ezektől az áraktól a pofám szakad le. Kicsit mintha a sört is elérte volna a legendás borsznobizmus...

apuska · http://kocsma.blog.hu 2018.12.17. 22:51:58

Óda a semmihez, mondá' Zsombi bácsi, miképp azt is, hogy a punk mítoszt nyugodtan felejtsétek el: www.buvosszakacs.com/2018/12/17/oda-a-semmihez-brewdog-budapest/