.. Összetett kereső

 az_blog_2016.png

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • apuska: 444.hu videó: youtu.be/1ZA4B-SrYvg Wichmann Tamás kilencszeres világbajnok kenus 1987-ben a Kazinc... (2018.07.17. 00:45) Wichmann kocsma
  • apuska: Picit nem figyel az ember, a sokat megélt Mentsvár helyén nyílik egy karaoke és koktél hangsúlyos ... (2018.07.16. 23:10) Mentsvár söröző, borozó
  • M1nd3gy: A Polyák féle Olimpia borozó egy igazi szemétdomb volt. Ócska kotyvasztott lőrét kínáltak hosszú é... (2018.07.05. 19:11) Olimpia borozó
  • apuska: @Árpa Jankó: Ami az idevágó sajtóanyagból számomra a II. Német Sörfesztiválról kiderül: - 2018. jú... (2018.07.03. 10:35) XI. Budapesti Cseh Sörfesztivál
  • promontor: 1) A balti porter biztos nem felel meg a versenykiírásnak, egyrészt nem felsőerjesztésű, másrészt ... (2018.06.26. 09:32) A Soproni keresi az ország legjobb sörfőzőit
  • Árpa Jankó: Ha véget ér a Cseh Sörfesztivál utána Német Sörfesztivál lesz egészen a foci vb végéig. (2018.06.16. 12:20) XI. Budapesti Cseh Sörfesztivál
  • Utolsó 20
2018. 06. 27. - kocsmablog
3. Soproni Sörrally - a gyümölcs útján

Helyszín: Budapest - Érd - Kapuvár - Sopron,
Időpont: 2018. június 26.

Harmadszor lengett a kockás zászló a Soproni Sörrallyn. A Heineken Hungária vetélkedővel összekötött túraversenyt szervezett a média képviselőinek, abból az alkalomból, hogy a meggy-citrom, illetve bodza-citrom ízű Soproni Radler sörhöz kizárólag magyar meggyet és bodzát használ fel a gyártó. Az összes Soproni Radler 40 százaléka készül hazai gyümölcs felhasználásával. A radlerek piaca egy év alatt másfélszeresére nőtt, és a teljes volumen kétharmadát a magyar termelők iránt elkötelezett Heineken Hungária termékei adják.

Egyre népszerűbbek Magyarországon a radlerek és az alkoholmentes radler italok. Az elmúlt egy évben másfélszeresére nőtt a radlerpiac, ami jó hír a hazai termesztőknek, hiszen a fogyasztás növekedésével a magyar beszállítók termékei iránt elkötelezett Heineken Hungária is növelni tudja a radlerekhez felhasznált meggy és bodzavirág-felvásárlást. A statisztikák azt mutatják, hogy az öt nagy hazai radlergyártó forgalmának kétharmadát a Heineken Hungária jegyzi. A felmérések szerint kiemelkedően népszerűek az alkoholmentes radlerek: a vásárlók 75 százaléka ezeket keresi a boltokban.

Idén már áprilisban és májusban is igazi „radlerezős” időjárás köszöntött ránk, úgyhogy a további piacnövekedés szinte borítékolható. Épp ezért nem csoda, hogy a harmadik Soproni Sörrally is a gyümölcsök jegyében telt. A Sopronit gyártó Heineken Hungária Zrt. ugyanis két éve dobta piacra a bodza-citrom ízű radlert, tavaly pedig a meggy-citrom ízesítésű Soproni radler aratott nagy sikert – idéntől mindkét termékben kizárólag magyar meggyet és bodzát használnak fel.

radlerek.jpg

Az, hogy a Heineken Hungária előnyben részesíti a hazai beszállítókat, nem újdonság: a cég saját vállalása nyomán 2016 óta kizárólag magyar árpát használ fel Magyarország legnépszerűbb söre, a Soproni Klasszikus gyártása során. Az első Sörrally tematikáját épp ezért az árpa, míg a második, tavalyi eseményét a felelős vízhasználat adta. A sörgyártás legfontosabb alapanyaga a tiszta víz, és az egész társadalom, sőt a világ számára is kritikus kérdés, miként gazdálkodunk ezzel a fontos természeti erőforrással.

A Budapestről induló rally útvonala évente változik, 2018-ban a versenyzők útba ejtették az érdi Elvira majort, ahol a résztvevőket Nagy István agrárminiszter üdvözölte:

A magyar mezőgazdaság számára fontos, hogy a termékek prémium minőségűek legyenek és így jussanak piacra. Ennek kiváló példája a Soproni Sörgyárral közös együttműködés.

soproni-sorrally003.jpg

Az agrárminiszter üdvözölte, hogy a Soproni Radlerekbe magyar meggy és bodza kerül, és hozzátette: kiemelt feladatának tekinti az ilyen és ehhez hasonló lehetőségek felkarolását.

A rally következő állomása Kapuvár volt, a végállomás pedig a Soproni radlerek hazája, a Soproni Sörgyár. Beszédében José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója a cég és a magyar termelők közötti jó és – stílszerűen – gyümölcsöző viszonyt, valamint a folyamatos fejlődést emelte ki:

A versennyel immár harmadszor irányítjuk a figyelmet a hazai beszállítók és a hazai alapanyagok fontosságára. Ezek nem csupán hamisítatlan magyar sörré teszik a Sopronit, hanem minőségi garanciát is jelentenek. Hozzásegítik a 120 esztendős Soproni Sörgyárat, hogy egyszerre legyen a hagyomány otthona és a megújulás színtere.

soproni-sorrally002.jpg

A Heineken Hungária Zrt. komolyan veszi a fenti célkitűzést: miközben büszke hagyományaira, számos újítással harcolta ki magának a piacvezető pozíciót a radlerek között. Az alacsony alkoholtartalomnak, vagy éppen az alkoholmentes italoknak köszönhetően egyre többen fogyasztják felelősen a Soproni termékeit, és azok is találnak kedvükre való italokat, akik egyébként elzárkóznak az alkoholfogyasztástól, de szeretik a sör ízét.

A magyar gyümölcsfelhasználás melletti egyedülálló elkötelezettségen kívül a cég vezette be idehaza az első 2 és 0,0% alkoholtartalmú, illetve az első PET-palackos radlert. Természetesen közben azokra is gondolt, akik kevesebb cukor bevitele mellett hódolnának ennek a hűsítő szokásnak a nyári kánikulában: nekik fejlesztette ki elsőként a stevia hozzáadásával készülő radlereket.

A harmadik Soproni Sörrally-t az idei évben is Nagy László Nándor, a Világgazdaság rovatvezetője által vezetett csapat nyerte.

soproni-sorrally001.jpg

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr4814086221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.