.. Összetett kereső

 az_blog_2016.png

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • apuska: A sajtóanyagban volt egy ilyen rész: "Míg külföldről tucatnyi hasonló kollaborációról hallhatunk, ... (2018.02.18. 23:49) Monyo × Quimby collab
  • apuska: Apró adalék, ami az összefogást színesíti, vagy csak bizonyítja, hogy szűk a mozgástér és/vagy a h... (2018.02.16. 16:29) Carlsberg - Horizont összefogás
  • blogoutsider: Fura muri. Általában a kisüzemiek orrolnak a nagyokra, mert nem férnek be a kizárólagosságaik miat... (2018.02.16. 16:08) Carlsberg - Horizont összefogás
  • apuska: Aktualitásában nagyon úgy tűnik, hogy a mexikói ételekre szakosodott Arriba Taqueria étteremhálóza... (2018.02.15. 12:26) Nevada Pub
  • apuska: Még jó, hogy minden nagy sörgyárnak van cseh szortimentje. Így gond nélkül lebonyolítható egy arcu... (2018.02.13. 15:58) Aréna Corner cseh étterem és söröző
  • apuska: Ebben a formában a Gösser Mini söröző már nincs. De van a helyén új, nevében nem elfelejtve a régi... (2018.02.13. 15:38) Mini söröző
  • Utolsó 20
2018. 01. 24. - kocsmablog
Jó sört inni divat?

A napokban két sörfogyasztással kapcsolatos eredmény is napvilágot látott, ami a 2017-es évet vizsgálta. Összegezzük.

A Beerporn.hu Sörmagazin online felmérésben kérdezte ki olvasóik sörfogyasztási szokásait, a sörökkel kapcsolatos ismereteit, és a sörhöz való viszonyát. Bár a felmérés nem túl hiteles, mert a sörértők aránya erősen felülreprezentált, ugyanakkor így is születtek érdekes eredmények.

A kérdőívet 3315-en töltötték ki. A fogyasztók 39%-a hetente egyszer fogyaszt sört, 32%-a hetente többször, 8% naponta. A válaszadók 66%-a, ha teheti, csapolt sört iszik, 29% választja az üveges, 4% a dobozos verziót. A felmérés résztvevői 96%-ban(!) magyar söröket választanak, ha pedig külföldi italra költenek, azok jellemzően Csehországból érkeznek.

A válaszadók háromnegyede fogyaszt kisüzemi söröket. Akik a kisüzemek termékeit részesítik előnyben, az okokról úgy nyilatkoztak, ezek finomabb, és a kínálat is sokkal változatosabb. Érdekesség, hogy akik rendszeresen választják a kisüzemi söröket, általában véve gyakrabban fogyasztanak sört.

A sörismeret és a sörvásárlás helye is hasonló összefüggéseket mutat. Míg az egyszerű fogyasztók 31%-a vásárol szaküzletben, addig a magukat „sörismerő" kategóriába sorolók 63%-a jár ilyen boltokba. Az egyszerű fogyasztók 42%-a vásárol szupermarketben, és ez az arány a sörökkel kapcsolatos ismeretek növekedésével csökken: a sörismerőknél csupán 15%.

A felmérés résztvevőinek 80%-a sörválasztáskor a legfontosabb szempontként a sörfajtát jelölte meg. A válaszadók 69%-a az általa leginkább kedvelt sörtípusnak a felső erjesztésű (ale) söröket jelölte meg, és csak 56% helyezte az első helyre az alsó erjesztésű (láger) típust. Az ale sörök közül messze a legnépszerűbbek 80%-os aránnyal az india pale ale (IPA) típusúak, de 40% kedveli a stoutokat és a portereket is.

Arra a kérdésre, hogy mennyit szánnak általában egy doboz vagy üveg sörre, a fogyasztók majdnem harmada jelölte meg a 800 Ft fölötti árkategóriát. 26% 600 és 799 Ft között, 19% 400 és 599 Ft között, 23% 200 és 399 Ft között választ magának sört. A 100 és 199 Ft közötti kategóriát a kitöltők elenyésző hányada választotta, és egyetlen válaszadó sem jelölte a 100 Ft alatti ársávot.

stocksnap_cs5knd10l2.jpg

A Nielsen piackutató sörfogyasztásra vonatkozó eredményeit, amiben a magyar áruházláncokat interjúvolta meg, a Világgazdaság közölte. Eszerint 1%-kal növekedett a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, és 4%-kal az értéke. A bolti eladások 36%-a 2500 négyzetméter feletti hipermarketekből jött össze, 31%-a 400-2500 négyzetméter területű szupermarketekben és diszkontokban. A 2017-es sörértékesítésen belül 90%-ot fednek le a hagyományos sörök, 7% az ízesített sörök piaca, és a fennmaradó 3%-on osztozik a félbarna, búza- és kukoricasör.

A magyarországi piacot egyértelműen a hazai márkák uralják, részarányuk 50% felett van. A közelmúlt trendjeinek megfelelően a magyar sörmárkák erősödésére számítanak a kiskereskedelmi csatornákban.

Az áruházláncok, részint a közelgő labdarúgó-világbajnokság hatására, további 5-7%-os bővülést várnak. Persze ehhez elengedhetetlen az iparágnak kedvező, hosszú, meleg nyár: a teljes forgalom 35-40%-a realizálódik ilyenkor.

Az eladások túlnyomó részét a dobozos sörök adják - arányuk a Tesco-nál 80%, az üveges söröké 13%, míg a többi a műanyag palackos kiszerelés.

Az eredmények alapján egyre népszerűbbek a minőségi, magasabb árú prémium termékek. Az elmúlt évek legnagyobb nyertesei a hazai készítésű kézműves sörök mellett a prémium kategóriás import termékek, köztük is iparági átlag felett növekszik a cseh sörök forgalma. A prémium sörök előretörésével párhuzamosan csökken az olcsóbb, úgynevezett economy sörök iránti kereslet, ugyanakkor az alkoholmentes radlerek forgalma látványosan emelkedett.

stocksnap_f15a241d0a.jpg

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, hogy a jövőben ne maradj le semmiről!

A bejegyzés trackback címe:

http://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr10013603995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.