.. Összetett kereső

.. Közösség

.. Utolsó kommentek

  • UV pót: Megszűnt. (2023.12.11. 15:40) Nano drinkbár
  • Vlagyimir Iljics: Hol vannak a cicusok? (2022.08.19. 15:15) Macska
  • Alex Maties: Sofőrszolgálatra akkor van szükség, amikor a megrendelő autójával szeretne menni valahová, de már ... (2021.08.10. 01:31) Sofőrhívó app
  • kocsmablog: Megtörtént a vendéglátóhely-típusok felülvizsgálata, melyet a szektor régóta szorgalmazott. Olyan ... (2021.01.05. 17:44) A vendéglátóhelyek típusai
  • IPAfai Pap: Ez nagyon menő találat! (2020.12.25. 13:10) Pesti pinceszerek
  • élhetetlen: Függetlenül attól, hogy nem érdekel a sör, ez azért durva. Kötelezően árusítani valamit? Ez legfel... (2020.12.18. 21:04) Sörtörvény: mindig lesz kisüzemi sör csapon?
  • Utolsó 20
2017. 06. 29. - kocsmablog
Csapház sztori

Helyszín #01: Bartók Csapház – 1114 Budapest, Bartók Béla út 59.
Google Maps

Helyszín #02
: Gogol Csapház – 1132 Budapest, Gogol utca 40.
Google Maps

2014 elején vette kezdetét vette a Csapház vállalkozás. Akkor elhatározták, hogy Magyarországra hozzák az úgynevezett Pegas technológiát, azt az ellennyomásos, habmentes csapolórendszert, amivel a sör a lehető legfrissebb formában kerülhet az igényes sörkedvelők asztalára.

És ha már hazahozzák ezt a módszert... Abban is biztosak voltak, hogy magyar kézműves/kisüzemi söröket szeretnének forgalmazni, hisz annyi jó sör készül itthon.

Kezdetben nagy munka volt felhajtani a főzdéket, és megmutatni nekik, meggyőzni őket, hogy kellő szakértelemmel bánnak a sörökkel. Részükről a fogadtatás lelkes, de kicsit kétkedő volt, sokan még nem is hallottak a Pegas technológiáról, de hamar kiderült, hogy van keresnivalójuk a kézműves sör piacon.

 

Pegas technológia

A söröket gyorsan, habképződés nélkül lehet a nyomás alatt lévő hordókból PET palackokba ereszteni. Az adagolás az ellennyomás módszerén alapul. A módszer nemcsak felhabosodás nélküli adagolást biztosít, hanem hosszabb ideig megőrzi az ital minőségét lezárt palackos tárolás esetén. A hordókat hűtőkamrában tartják, az egész rendszert hűtik, így növelve az eltarthatóságot, és nem utolsó sorban frissen, hidegen (4 C°), azonnal fogyasztható formában juthat hozzá a vásárló. A boltból viheti mindjárt haza, de kisétálhat vele akár egy parkba és egy padon a napsütésben élvezheti a remek söröket.

 

Vásárlói fogadtatás

A vendégek gyorsan megszerették az új értékesítési formát. Bár sokan kérdezték, miért nem beülős hely a Csapház, és miért csak elvitelre adnak sört? A válasz egyszerű.

Egyre több lehetőség van a kézműves/kisüzemi söröket pubokban, éttermekben, szakboltokban és pár nagyobb üzletláncban kóstolni vagy megvenni üvegben, de olyan eddig még nem volt, ahonnan csapolva, frissen, hidegen, a legtökéletesebb formában viheti haza a vevő, és az olyan lenne, mintha helyben csapolták volna. Számos kisebb, vidéki sörfőzde létezik Magyarországon, nemzetközileg is elismert, díjnyertes söröket főznek, ám nem palackoznak, csak csapolt formában érhetők el a söreik. Itt az ő termékeik is megtalálhatóak.

A frissen csapolt sör elvitelre való vásárlása egyébként nem újdonság, csak Magyarországon nincs még hagyománya. A világon sok példa van rá az Egyesült Államoktól, Németországon át Brazíliáig, de akár a szomszédos Szlovákiában sem ismeretlen. Az utóbbi években elindult sörforradalom, a sörfesztiválok és a népszerűbb főzdék nemzetközi sikerei rávilágítottak, hogy minőségi sörökért nem kell Belgiumig vagy Németországig menni, de még mindig sokan vannak, akik előtt ismeretlenek ezek a főzetek, az pedig pláne szokatlan, hogy valaki otthoni fogyasztásra tárazzon be ezekből.

sorsor.jpg

 

Otthonra, buliba, ajándékba

A Csapháznak nem a turistaútvonalak vagy a belváros érdekes, ahol az emberek beülnek és helyben fogyasztanak, hanem ahol sokan haladnak el munkából hazafele menet és ugranak be sörért, mert este meccs lesz, vagy átjönnek a haverok. Sokan ajándékba veszik a sört, ezért különböző ajándékdobozok is kaphatók a palackokhoz. A sörök 0,5 literes, 1 literes vagy 2 literes PET palackban kérhetőek, ezekhez 2-3, sőt 6 db-os díszdobozok választhatók.

Jellemző, hogy még a rendszeres fogyasztók sem ismerik az összes fajtát, főleg nem az ajándékozott ízlését. Előfordul, hogy valaki nem tud választani, hiszen nagy eséllyel nem ismeri a csapra vert 13-15 féle sört. Ezért is van lehetőség a kóstolásra - erre speciális, kis előformákat használnak, olyanok mint egy kis kémcső, ezekből fújják fel a PET palackot -, persze ha valaki ajándékba viszi, azon ez sem segít. Ezért találták ki a Sörpengőt, ami funkciójában egy bármilyen sörre beváltható 1000 forintos ajándékutalvány, mégis az elnevezés és a pénzre hajazó küllem miatt beillik a kis manufaktúrákat idéző miliőbe, meghagyva a válogatással járó gyönyört a célszemélynek.

diszdoboz.jpg

 

Ügyesen reklámozni ér

Reklámfronton a hagyományos szórólapozástól kezdve az egészen kreatív megoldásokig mindent bevetnek, akár a negatív graffitit. Az eljárás lényege, hogy a megbízott cég a természetes szennyeződéssel borított utca / falfelületre professzionális eszközökkel “takarítja” rá a reklámot. A tiszta és koszos felület között így létrejövő színkülönbség adja ki magát a mintát, sok esetben olyan eredménnyel, mintha fel lenne festve. A negatív graffiti nagy előnye, hogy költséghatékony: nagyszámú célzott hirdetést lehet vele elhelyezni olcsón, akár olyan helyeken is, ahol hivatalosan nem lehet köztéri reklámot elhelyezni. Mivel gyakorlatilag takarítás történik, engedély sem kell rá.

Időről időre az üzletek ablakain is megjelennek a kollégák kreatív rajzai. Megállító tábláikra a szövegek néha annyira viccesre sikerülnek, hogy odajárnak fotózkodni az emberek, és Facebook-on is örömmel megosztogatják. Volt rá példa, hogy reklámfirka pályázatot hirdettek, vagy épp aszfalt rajzokkal hívogatták a járókelőket. De pl. gyártattak már szép korsókat, vagy csináltak vicces-rajzos hűtőmágneseket, melyeknek szintén nagy sikerük volt.

Szinte minden hétre kitalálnak egy-egy nyereményjátékot, és szívesen tesznek ki a csapat minden tagjának napjairól képeket, pl. amikor a főnök söpröget vagy padot fest, Beja csapol vagy épp interjút ad, együtt söröznek, ötletelnek valahol stb. Volt rá példa, hogy egész napokat töltöttek azzal, hogy vicces képeket gyártottak egymásról.

Ez, vagyis hogy jó hangulatban mindent együtt csinálnak, tényleg jellemző a csapatra. A kemény munka mellett igyekeznek jó érezni magukat a bőrükben. Nagyon büszkék a kollégák egymásra, ezt sokszor, szívesen el is mondják.

csaphazcsapat.jpg

 

Üzletek

Jelenleg két Csapház üzemel. Volt már több is, de úgy gondolták, ideje koncentráltabban újragondolni a terveket.

A budai oldalon a Bartók Csapház szinte kezdettől fogva a legnépszerűbb bolt, sok fiatal mellett minden más korosztály is szívesen látogatja.

A pesti oldalon a Gogol Csapház jellegzetessége, hogy nem sokkal a megnyitása után a Frigo Burger költözött a közvetlen szomszédjukba fergetegesen jó hamburgerekkel, így közösen kitalálták, hogy nyaranta, 2-3 hetente, BeerBurger Friday-t tartanak. Ilyenkor szól a zene az utcában, a finom ételek mellett az ő asztalaikhoz leülve sörözni is lehet, és minden vásárló ajándék sört kap.

 

Új irányok

13 sör mellett többféle ropogtatni való és 2 féle alkoholmentes sör is szerepel a kínálatban.

A csapolt sörök mellett, már üveges formában is kapható kb. 20-30 féle jó magyar sör. Erre is nagy igény volt, hisz sok olyan sör létezik, ami különlegesség, ami esetleg hordóban túl drága, de kár lenne kihagyni.

Az újragondolt terveknek köszönhetően egy régi nagy álmuk vált most valóra. Beindították – valószínűleg elsőként -, a frissen csapolt sörök házhozszállítását!

Az elgondolás alapja az volt, hogy az emberek egyre inkább hozzá vannak szokva a kényelmes otthoni online vásárláshoz, ezenkívül a Csapház is ismert már annyira, hogy sokan szívesen rendeljenek tőlük. Vagy épp ellenkezőleg. Nem ismerik még őket, mert nem jártak még egyik Csapházban sem, de így hozzájuk is el lehet jutni. Futárok viszik ki a megrendelt söröket, 15-60 perc alatt vállalják, hogy odaérnek a megrendelőhöz Budapest megjelölt kerületeiben. Fontos része a tervüknek, hogy nem csak a megrendelő lakására, hanem körzeten belül bárhova, parkba, villamosmegállóba, Duna partra… odaviszik a csomagot.

sorfutar.jpg

Igyekeztek Budapest minél nagyobb részét lefedni első nekifutásra, ezt később még tovább bővítik, de addig is, ha bárki a körzeten kívül szeretne rendelni, megteheti. Ez egy telefonjába kerül csak, és egyedi szállítási díjjal és idővel, hozzá is eljutnak a sörök. Ezt az új szolgáltatást Facebook és Instagram kampányokkal és játékokkal is megtámogatták, nemrég készült el egy csuda helyes kis kézzel festett reklámrobogó, ami Budapest különböző pontjain, hol itt, hol ott tűnik fel, persze ez is a játék részeként.

Mindezekhez szükséges volt az is, hogy megújítsák a csaphaz.hu weboldalukat, ami szintén mostanában készült el - lendületes, fiatalos, jól áttekinthető, mobilbarát formában. Hajrá Csapház - elvitelre és házhozszállítva!

csaphazweb.jpg

Kövesd Facebook-on és Instagramon a Kocsmablogot, és ha úgy van: Mutass egy kocsmát!

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr9212605765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása